به گزارش خبرگزاری رویترز،یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا اظهار کرد، "نشانه‌های روشنی" از سوء استفاده از این ناآرامی‌ها در شیلی و "منحرف کردن مسیر آن با استفاده و سوء استفاده از رسانه‌های اجتماعی" وجود دارد؛ ناآرامی‌هایی که به دلیل نابرابری و افزایش هزینه‌های زندگی ایجاد شده‌اند.

 این مقام ارشد اظهار کرد: ما نشانه‌هایی از فعالیت روسیه در حمایت از این رویه منفی مشاهده کرده‌ایم.

مقامات شیلیایی در این خصوص اظهار نظری نکرده‌اند. روسیه نیز پیشتر گفته است در امور داخلی دیگر کشورها دخالت نمی‌کند.

کاخ سفید پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرد که دونالد ترامپ، رییس جمهور این کشور "اقدامات خارجی برای تضعیف نهادها، دموکراسی و جامعه شیلی را محکوم می‌کند".

بیش از دو هفته است که شیلی با هرج و مرج روبه‌رو است و این ناآرامی‌ها منجر شد که سباستین پینه‌را، رییس جمهور شیلی روز چهارشنبه به طور ناگهانی از میزبانی نشست اَپک و یک کنفرانس تغییرات اقلیمی کناره‌گیری کند تا "به حل مشکلات داخلی بپردازد".

این مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا که خواسته نامش فاش نشود، اظهار کرد، مداخله خارجی تنها دلیل خشونت‌های اخیر در شیلی نیست؛ اعتراضاتی که به آتش کشیدن اتوبوس‌ها و ساختمان‌ها و تعطیلی شبکه مترو در سانتیاگو را به دنبال داشته است.

وی با این حال افزود، روسیه "به دنبال آن بوده که شکاف در شیلی را تشدید کند، درگیری‌ها را برانگیزد و به طور کلی مباحثات دموکراتیک مسئولانه را تخریب کند".

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.