به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ناریشکین، رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه امروز جمعه اعلام کرد این سازمان هیچ داده آزمایش دی‌ان‌ای را که گواهی بر مرگ ابوبکر بغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش باشد، تایید نمی‌کند.

او در جمع خبرنگاران گفت: ما هیچ نمونه ژنتیکی نداریم که به ما اجازه دهد ۱۰۰ درصد بگوییم که بغدادی کشته شده است.

در همین حال، وزارت دفاع روسیه و دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند مسکو هیچ تاییدیه رسمی درباره مرگ ابوبکر بغدادی دریافت نکرده است. این در حالی است که داعش مرگ سرکرده خود را تایید کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز ۲۷ اکتبر اعلام کرد بغدادی در عملیات نیرو‌های آمریکایی در استان ادلب سوریه کشته شده است. او در یک سخنرانی تلویزیونی برخی از جزئیات این عملیات را فاش کرد و مدعی شد بغدادی پس از محاصره در یک تونل بن بست، با جلیقه انفجاری خود را منفجر کرد. ترامپ گفت «او مانند سگ مُرد».

ترامپ ادعا کرد سرکرده داعش از مدت‌ها از سوی پنتاگون تحت نظر بوده است تا شرایط مناسب برای کشتن وی محیا شود. رئیس جمهور آمریکا همچنین از روسیه، عراق، سوریه و ترکیه بخاطر کمک‌هایشان در این عملیات تشکر کرد.

مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در توضیح بخشی از این عملیات مدعی شد نیروی هوایی آمریکا برای حمله به بغدادی از طریق حریم هوایی که تحت کنترل آمریکا نبوده است به محل اختفای سرکرده گروه تروریستی حمله کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.