ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای که در وبسایت وزارت امور خارجه این کشور منتشر شد، درباره دیدار اخیر ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو از اوکراین اظهار کرد: ما بیانات منتشر شده به دنبال دیدار شورای آتلانتیک شمالی به رهبری استولتنبرگ از اوکراین را که در ۳۰ و ۳۱ اکتبر صورت گرفت، مورد توجه قرار داده‌ایم. ناتو بار دیگر ادعاها و اتهاماتی کاملا بی‌پایه و اساس را علیه روسیه مطرح می‌کند. ناتو در تلاش است تا چهره‌ای نادرست از درگیری‌های داخلی اوکراین ارائه کند و آن را به عنوان یک درگیری با روسیه جلوه دهد. این اتحاد تلاش‌های گروه تماس اوکراین را نادیده می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، زاخارووا افزود: این اتحاد همچنان به اقدام مخرب خود ادامه می‌دهد و نه در راستای مصالحه بلکه در راستای تهاجم عمل می‌کند و با اقداماتی از جمله تعهد دادن به اوکراینی‌ها مبنی بر اینکه ناتو همواره حامی آنان خواهد بود، بر آتش تنش‌ها دامن می‌زند. حمایت نظامی ناتو از کی‌یف به طرزی شکار تاثیری بی‌ثبات‌کننده و تحریک‌آمیز بر وضعیت اوکراین خواهد داشت.

این سخنگو همچنین خاطرنشان کرد، درخواست‌های ناتو از کی‌یف برای "شتافتن به آغوش اروپا-آتلانتیک" تنها در این کشور ایجاد تفرقه می‌کند، "شکاف در اروپا" را عمیق‌تر می‌کند و تنش‌های قومی را افزایش می‌دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.