«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که در آستانه استیضاح قرار گرفته است روز جمعه تهدید کرد، متن کامل تماس با «ولودیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی خود را در برنامه‌ای تلویزیونی خواهد خواند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ترامپ در مصاحبه با نشریه‌ای آمریکایی درخصوص موضوع استیضاحش گفت: «این [جنجال‌ها] بر سر تماسی تلفنی است که تماسی خوب است».

ترامپ افزود، ممکن است در یک برنامه زنده تلویزیونی رو در رو با مردم متن کامل مکالمه را بخواند، زیرا مردم باید آن را بشنوند و هنگامی که این متن خوانده شود مشخص می‌شود که مکالمه‌ای صریح است.

این در حالی است که دولت ترامپ ماه گذشته متنی از این مکالمه تلفنی را منتشر کرد که به‌گفته برخی مقامات کاخ سفید متن کامل مکالمه با زلنسکی نیست. ترامپ در اغلب موارد در پیام‌های توئیتری خود درباره مسئله استیضاحش، از شهروندان آمریکایی و منتقدانش درخواست می‌کند متنی که از این تماس منتشر کرده را بخوانند.

محتوای این تماس تلفنی زمانی مورد توجه نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا قرار گرفت که یک افشاگر که گفته می‌شود یک افسر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) است با تنظیم شکایت‌نامه‌ای علیه ترامپ او را به سوءاستفاده از قدرت، استفاده از امکانات دولت برای پیشبرد اهداف شخصی و درخواست از یک کشور خارجی جهت دخالت در مسائل داخلی آمریکا متهم کرده است.

«نانسی پلوسی» رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا سوم مهرماه، رسماً آغاز تحقیقات برای استیضاح دونالد ترامپ را اعلام کرده است و تا کنون شماری از مقامات و دیپلمات‌های کنونی و سابق آمریکا و اوکراین در این خصوص ادای شهادت کرده‌اند. با این حال دولت آمریکا با این بهانه که شروع این تحقیقات با رأی‌گیری صورت نگرفته است، از همکاری با آن امتناع می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.