"مایک پامپئو"، وزیر امور خاجه آمریکا برای انجام مذاکراتی سیاسی به برلین سفر می کند.

به گفته "مارتینا فیتس"، معاون سخنگوی دولت آلمان پامپئو قرار است هفته آینده و روز جمعه با "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان در برلین دیدار کند. بر این اساس مناسبات دو جانبه و مسائل بین المللی کنونی از جمله محورهای مذاکرات پامپئو با مقامات آلمانی در برلین خواهد بود.

فیتس همچنین تاکید کرد که مناسبات با آمریکا یک ستون مهم سیاست امنیتی و خارجی آلمان است و در واقع تمام موضوعات مهم دیگر را در بر می گیرد.

پامپئو قرار است در مدت اقامت خود در برلین همچنین با وزرای امور خارجه، وزیر دفاع و همچنین وزیر دارایی آلمان هم دیدار و گفتگو کند. بر اساس اطلاعات معاون سخنگوی دولت آلمان اینکه آیا طرح وزیر دفاع این کشور برای ایجاد یک منطقه امن بین المللی در شمال سوریه هم در این مذاکرات مطرح خواهد شد مشخص نیست.

"فیتس" در عین حال گفت که در اصل این مسئله مهم است که همکاری های بین المللی برای حل بحران سوریه به ترکیه و روسیه محدود نشود. وی تاکید کرد که اروپا باید در امور فعلی که مستقیما در مرز این قاره رخ داده و بسیاری از کشورهای عضو این اتحادیه را تحت تاثیر قرار می دهد دخالت کند.

در اوایل ماه می پامپئو اولین سفر برنامه ریزی شده خود به برلین را لغو کرد. یک سخنگوی سفارت آمریکا در آن زمان دلیل  لغو این سفر را پرداختن به مسائل فوری کنونی اعلام کرد.

مناسبات بین آمریکا و آلمان از زمان روی کار آمدن "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا در اوایل سال ۲۰۱۷ بسیار متشنج شده است. دولت آمریکا آلمان را متهم به هزینه های کم نظامی در ائتلاف نظامی ناتو کرده و به پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم ۲ که آلمان مصمم به در پیش گرفتن آن است انتقاد وارد کرده و این کشور را به اعمال تعرفه های گمرکی بالا روی تولیدات خودروی این کشور تهدید کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.