سید عباس موسوی، روز شنبه در پیامی توییتری خطاب به «مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نوشت: «فشار حداکثری شما با تاب آوری حداکثری، تدبیر و امید ما خنثی می شود. ما از این مرحله دشوار هم با افتخار مانند چهار دهه گذشته عبور خواهیم کرد تا زمانی که یاد بگیرید با ملت ایران با احترام سخن بگوئید و به تعهدات خود بازگردید.»

مورگان اورتاگوس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بامداد جمعه مدعی شد که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا محدودیت‌های هسته‌ای علیه ایران را با هدف حفظ نظارت بر برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز تهران، کاهش خطر اشاعه، مهار توانایی ایران برای کاهش زمان رسیدن به سلاح هسته‌ای و پیشگیری از بازسازی سایت‌هایی با هدف اشاعه، تمدید می‌کند.

به گفته اورتاگوس، وزیر خارجه آمریکا همزمان با تمدید محدودیت‌های هسته‌ای، دو تصمیم دیگر نیز گرفته که در ارتباط با فصل ۱۲۴۵ از «قانون آزادی و تقابل با اشاعه ایران» مصوب سال ۲۰۱۲ است.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم روز جمعه در حساب توییتری خود در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا علیه بخش عمرانی کشورمان نوشت: هدف قرار گرفتن کارگران بخش عمرانی ایران توسط تروریسم اقتصادی تنها نشان دهنده شکست حداکثری سیاست "فشار حداکثری" است.

وی افزود: آمریکا می‌تواند هر مرد و زن و بچه‌ای را تحریم کند اما هرگز ایرانی‌ها تسلیم زورگویی آمریکا نمی شوند. آمریکا به جای آنکه چاهی را که در آن قرار دارد عمیق تر حفر کند، باید سیاست‌های شکست خورده را کنار گذاشته و به برجام بازگردد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.