«دومینیک گریو» رئیس کمیته اطلاعات و امنیت پارلمان انگلیس، انتشار این گزارش را پیش از برگزاری انتخابات سراسری حائز اهمیت خواند، زیرا به گفته او «حاوی اطلاعات مهمی برای رای‌دهندگان انگلیس است».

او روز شنبه در گفت و گو با شبکه رادیویی «بی‌بی‌سی ۴» گفت: «دلیلی به ذهنم نمی رسد که چرا او -بوریس جانسون- باید بخواهد جلوی انتشار این گزارش را بگیرد. این بسیار تحقیرآمیز است که ماه‌ها بر روی این گزارش کار کنیم و در پایان پاسخ درستی دریافت نکنیم».

گریو در پاسخ به این سوال که آیا محتوای این گزارش بر تصمیم آن‌هایی که در انتخابات ۱۲ دسامبر شرکت می‌کنند تأثیر خواهد گذاشت گفت: «بله اینطور فکر می‌کنم. موضوع درباره اطلاعات است. می‌خواهم تأکید کنم که قصد ندارم درباره محتوای گزارش حرفی بزنم. من اجازه این کار را ندارم و حتی خوابش را هم نمی‌بینم».

رئیس کمیته اطلاعات و امنیت پارلمان انگلیس ادامه داد: «اما این گزارش اطلاعات زیادی دارد و مردم درخصوص دانستن این اطلاعات محق هستند».

وی همچنین عنوان کرد: به‌ نظر می‌رسد این گزارش با مسئله انتخابات مرتبط باشد زیرا ما می‌دانیم و معتقدم که این موضوع به طور گسترده‌ای مورد تأیید قرار دارد که روس‌ها به دنبال مداخله در فرآیندهای دموکراتیک سایر کشورها در گذشته بوده‌اند».

این سیاستمدار انگلیسی با اشاره به اینکه مهلت ۱۰ روزه برای انتشار این گزارش سپری شده از دولت خواست تا پیش از انحلال پارلمان آن را منتشر کند.

با این حال   «آندریا لیدسوم» وزیر تجارت انگلیس گفت، هیچ چیز غیر عادی در این گزارش وجود ندارد که قرار باشد منتشر نشود.

وی افزود:‌ بسیاری از کمیته‌های پارلمانی گزارش‌هایی را منتشر می کنند و دولت موظف است واکنش متناسبی را نه با عجله ارائه کند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، در جلسه ای که با حضور آژانس های اطلاعاتی انگلیس نظیر جی‌سی‌اچ‌کیو، ام‌آی۵ و ام‌ای۶ در کمیته اطلاعات و امنیت پارلمان این کشور برگزار شد، شرکت کنندگان درباره تلاش روسیه برای تأثیرگذاری بر نتیجه همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۶ و انتخابات سراسری سال ۲۰۱۷ ابراز نگرانی کردند.

دولت انگلیس بارها روسیه را به انجام حملات سایبری و دخالت در امور این کشور متهم کرده است؛  همچنین پس از مسمومیت جاسوس اسبق روسیه در خاک انگلیس توسط آنچه گاز شیمیایی متعلق به جنگ جهانی دوم خوانده می شود، روابط دو کشور به شدت تیره شده است.

با این حال روسیه ادعای مطرح شده از سوی انگلیس را رد می کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.