بر اساس گزارش پلیس، دو پسر نوجوان ۱۶ ساله حوالی ساعت ۶ عصر دیروز در نزدیکی ایستگاه قطار بارکینگ در شرق لندن با چاقو مورد حمله قرار می گیرند که پلیس پس از حضور در محل حادثه مجروحان را به بیمارستان منتقل و ضارب را دستگیر می کند.

همچنین حوالی ساعت ۷ و ۱۵ دقیقه عصر اهالی منطقه «شپردز بوش» در غرب لندن گزارش دادند که دو نفر با چاقو به جان هم افتاده‌اند. زمانی که پلیس در محل حاضر می شود، هر دو ضارب مجروح شده و آنها را به بیمارستان منتقل می کند.

در تحولی دیگر پلیس برای رسیدگی به حادثه چاقوکشی در منطقه بکنهام در جنوب لندن حاضر شده و فردی مجروح که هویت او اعلام نشده را به بیمارستان منتقل می کند. پلیس می گوید از مشخصات فرد ضارب اطلاعاتی در دست نیست.

این تحولات در حالی رخ داده که آمار جرم و جنایت، چاقوکشی، قتل و دزدی در انگلیس طی سه سال گذشته به‌ شدت افزایش یافته و نگرانی‌های جدی را در حوزه امنیت داخلی این کشور ایجاد کرده است. تازه‌ترین تحقیقات شبکه «بی‌بی‌سی» از آمار ثبت شده در ۳۴ پاسگاه پلیس حاکیست که لندن خطرناک‌ترین منطقه در انگلیس و ولز بشمار می رود.

هرچند دولت انگلیس ادعا می‌کند که تمهیدات ویژه‌ای را در جهت بهبود وضعیت امنیت داخلی این کشور صورت داده اما کارشناسان می‌گویند که تغییرات یادشده تأثیری بر جلوگیری از روند افزایشی جرم و جنایت در این کشور نداشته است.

نشریه «ساندی‌تایمز» فروردین سال گذشته گزارش داد که آمار قتل و آدم کشی در پایتخت انگلیس برای اولین بار در تاریخ معاصر در مقایسه با نیویورک آمریکا پیشی گرفته است.

رئیس پلیس لندن می گوید سیاست ریاضت اقتصادی دولت محافظه کار عامل اصلی افزایش جرم و جنایت است. بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس پیش از پیروزی در انتخابات درونی حزب محافظه‌کار وعده داده بود که برای مقابله با معضل چاقوکشی ۲۰ هزار افسر پلیس را استخدام خواهد کرد اما تاکنون تحولی در این زمینه رخ نداده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.