در جلسه علنی امروز مجلس طبق روال همیشه صحن علنی تعدادی از نمایندگان به ایراد نطق میان دستور پرداختند، یک نماینده از پول های کثیف گفت و در نطق نماینده دیگر ردپای آمدنیوز مشهود بود.

در همین زمینه سیدجواد حسینی‌کیا نماینده سنقر در مجلس در بخشی از نطق میان دستور خود ورود پول کثیف به انتخابات را به وزیر کشور گوشزد کرد و افزود: ممانعت از این مسئله توجه شما را می‌طلبد. کانون‌های قدرت و فساد دنبال نمایندگان ناکارآمد و وام‌دار هستند. برخورد با مدیران متخلف امری ضروری و فوری است.

نماینده مردم سنقر در مجلس همچنین افزود: متلاشی شدن شبکه آمدنیوز، جنگ سرویس‌های اطلاعاتی بود که دست برتر از آنِ فرزندان سپاه عزیز بود. به لطف خدا لرزه بر اندام سرحلقه‌های این شبکه معاند و فاسد در داخل و خارج افتاد و باید گفت وعده خدا نزدیک است و باید منتظر انتقام دست خدایی نظام باشند.

آقاپور: از فقر نمی‌توان مرخصی گرفت

معصومه آقاپور نماینده مردم شبستر در مجلس نیز در نطق خود گفت: از وضعیت اقتصادی مردم شرمنده‌ایم از فقر نمی‌توان مرخصی گرفت جراحی اقتصادی با چاقوی سیاسی امکان‌پذیر نیست، به جای حذف یارانه خانوارها که نهایتا ۲۰۰ هزار خانوار هستند جلوی رانت کالاهای اساسی را بگیرید. جناح‌های سیاسی باید از تهمت‌ها دست بردارند و تشت رسوایی یکدیگر را از بام نیندازند که این باعث شادی دشمنان می‌شود.

آقاپور ادامه داد: رسانه‌ها به جای اطلاعات اقتصادی که رویه متداول کشورهای توسعه یافته است فقط درباره سیاست صحبت می‌کنند و اقتصاد را به انزوا می‌کشانند دست از بداخلاقی‌های رسانه‌ای برداریم، تروریسم مجازی بدتر از داعش است. نقد کنیم حتی بی‌رحمانه؛ اما همراه راهکار و امید باشد. ادامه این شرایط جامعه را پرهزینه اداره می‌کند از آقای رییسی درخواست می‌شود رسیدگی به روند پرونده‌های اقتصادی را در دادگاه تسریع بخشد. طبق آمار مبالغی به میزان ۱۸۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌های بخش خصوصی منجمد گردیده است.

این عضو کمیسیون اقتصادی تصریح کرد: متاسفانه تعدادی از مسئولین با شعار ولایتمداری، ولایت معاش هستند. باید با آنها قاطعانه برخورد شود تخم‌مرغ دزدها قطع ید می‌شوند و شتردزدها و اختلاس‌گران میلیاردی اقامت کانادا می‌گیرند. در خصوص ممنوعیت ازدواج دختران زیر ۱۳ سال و پسران زیر ۱۵ سال از آقای رییسی درخواست حمایت داریم.

 

کریمی: کشور مدیرانی می خواهد که کار کنند نه حرافی

رضا کریمی نماینده مردم اردبیل در مجلس نیز نطق خود خطاب به وزیر ارتباطات گفت: به جای اظهارنظرهای شائبه آور شرایطی را فراهم کنید که از فرآیند تخلف شرکت‌های خاص پرده برداری شود. چرا فضای مجازی را بستید که هزینه هنگفت استفاده از فیلترشکن را متقبل شوید؟

کریمی با بیان این که «این روزها همه از جنگ اقتصادی حرف می‌زندند» اظهار کرد: در میان این افراد مدیرانی که در به وجود آمدن وضعیت فعلی سهیم هستند می‌درخشند. این کشور مدیرانی می‌خواهد که کار کنند نه حرافی. مدیرانی نمی‌خواهیم که برای افتتاح یک پروژه خیز بردارند و دنبال دوربین باشند.  کشور چقدر باید برای دیده شدن این افراد هزینه پرداخت کند.

حمایت قاضی‌زاده هاشمی از بازیکن تیم پرسپولیس

قاصی زاده هاشمی نماینده مشهد نیز در نطق میان دستورش گفت: رهبر حکیم انقلاب اسلامی با صدور بیانیه گام دوم انقلاب خطاب به ملت ایران و برای ادامه این راه روشن به تبیین دستاوردهای شگرف چهار دهه گذشته پرداخته و توصیه های اساسی به منظور جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ را ارائه فرموده‌اند. بیانیه گام دوم انقلاب تجدید مطلعی است خطاب به ملت ایران و به ویژه جوانان که به مثابه منشوری برای دومین مرحله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی خواهد بود. و فصل جدید زندگی جمهوری اسلامی ایران را که بر فصل پروانگی می شود تشبیه کرد را رقم خواهد زد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: گام دوم انقلاب را به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنا فداه) هست نزدیک خواهد کرد. آنچه بوده ایم و اقتدار امروز اسلام و مسلمین مظلوم است و راه درازی که در پیش داریم روشن مطابق وعده نایب امام زمان خداوند تبارک و تعالی اراده کرده است که ملت ایران را به تمامی اهداف آرمانی اش برساند، به قله ها و این از طریق جوان مومن انقلابی دانا و کاردان به سرانجام خواهد رسید و چرا باور نکنیم؟ از این پیامبر هزار معجزه و هزار و عدّه محقق شده دیدیم و یک تخلف نه! به راستی یک رسول چقدر باید معجزه بیاورد تا به او ایمان آورد و درست گفت آن عزیز ورزشکار که حل تمامی مشکلات را در گرو اطاعت از نایب امام زمان است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: به نقل قولم  در برنامه دست خط نسبت به سرقت از منزل یکی از نمایندگان مجلس اشاره ای داشته باشم، من درآن برنامه تلویزیونی قضاوتی نکرده ام مبنی بر اینکه کدام گزارش از سرقت منزل این نماینده درست است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.