محمدباقر قالیباف خود را تبدیل به بزرگترین علامت سوال این روزهای سیاست کرده است،همه نگاه ها و تحلیل ها حول این سوال‌ها می چرخد که «سردار ردای کاندیداتوری را این بار به مقصد بهارستان و پارلمان برتن خواهد کرد؟»، «سردار از تهران کاندیدا خواهد شد؟»،«نام سردار در صدر لیست اصولگرایان جا خوش خواهد کرد؟» و ...

سوالاتی که ریشه در گمانه زنی های انتخاباتی از یک سو و تایید و تکذیب کاندیداتوری قالیباف از سوی نزدیکانش خاصه طی روزهای اخیر دارد. 

سیدحسن نقوی حسینی، عضو فراکسیون ولایی مجلس نه تنها احتمال کاندیداتوری قالیباف را رد نمی کند که حتی خبر از رایزنی ها و گفتگو ها با شهردار اسبق تهران برای مجاب کردن او به کاندیداتوری می دهد.او معتقد است درصورت کاندیداتوری قالیباف، سرلیست اصولگرایان قطعا او خواهد بود.

مهرداد لاهوتی از نمایندگان نزدیک به قالیباف اما نگاهی دیگر دارد. او به خبرآنلاین می گوید احتمال کاندیداتوری قالیباف ضعیف است.

در ادامه مشروح گفتگوی خبرآنلاین با سیدحسن نقوی حسینی عضو فراکسیون ولایی و مهرداد لاهوتی عضو فراکسیون مستقلین آمده است؛

***

آقای نقوی حسینی! کاندیداتوری آقا قالیباف در انتخابات مجلس چقدر جدی است؟

مجموعه ای از نیروهای اصولگرا درخواست دارند که ایشان وارد صحنه انتخاب مجلس شوند. رایزنی ها انجام گرفته و گفت‌وگوها هم با ایشان صورت گرفته است. بالاخره ایشان شخصیت کشوری هستند، مدیر اجرایی موفقی است و کارنامه خوب داشته است. حتی در جریان اصولگرایی مدیریت و رفتار خوبی داشتند، مثلا در انتخابات ریاست جمهوری به نفع آقای رییسی کنار رفتند که از خود گذشتگی بالایی بود که ایشان انجام داد. تا آنجا که مطلعم مذاکراتی با آقای قالیباف صورت گرفته تا در انتخابات مجلس شرکت کرده و کاندیدا شود.

قالیباف کاندیدا شود، حتما سرلیست خواهد بود

این مذاکرات از چه طریق صورت گرفته است؟ چه کسانی و چه مراجعی؟

من منبع و مرجع خاصی ندیدم که محوریت داشته باشد ولی مجموعه ای از نیروهای اصولگرا و شخصیت‌های مختلفی دیده ام که با ایشان گفت‌وگو کردند. 

چه قدر احتمال سرلیستی آقای قالیباف مطرح است؟

اگر کاندیدا شود و در انتخابات حضور پیدا کنند حتما سر لیست خواهند بود. 

باتوجه به اینکه گفته می‌شود احتمالا آقای لاریجانی دیگر در انتخابات مجلس نامزد نمی شود، چه قدر احتمال دارد که آقای قالیباف رییس مجلس شود؟ یعنی با این هدف عزم کاندیداتوری کند؟

ریاست مجلس سازوکار دیگری دارد و بستگی به ترکیب مجلس و کمیسیون‌هایی که تشکیل می‌شود، دارد. مهمتر از همه اینکه کدام فراکسیون اکثریت می شود. به طور مثال دکتر عارف سر لیست امید تهران بودند. کاندیدای ریاست مجلس هم شدند احتمالا به همین نیت هم سر لیست شدند اما ترکیب نمایندگان این اجازه را نداد و ایشان نتوانست رییس مجلس شود. بنابراین ریاست مجلس به ترکیب نمایندگان بستگی دارد. 

لاهوتی: احتمال کاندیداتوری قالیباف ضعیف است

آقای لاهوتی! کاندید شدن آقای قالیباف در انتخابات این روزها از حالت گمانه فراتر رفته و گویا جدی تر شده است، به عنوان کسی که به ایشان نزدیک هستید چه‌قدر این موضوع صحت دارد؟

من بی‌اطلاع هستم و نمی‌توانم اظهارنظر موثقی داشته باشم.

دلیل صحبت‌های ضد و نقیضی که در این‌باره گفته می‌شود، چیست؟

چون اطلاع دقیقی ندارم بنابراین نمی‌توانم از زبان ایشان یا اطرافیان‌شان صحبت کنم. اما از نگاه خودم احتمال حضور آقای قالیباف در انتخابات ضعیف است. 

برای این گمانه و احتمالی که مطرح می کنید دلیلی هم دارید؟

خب اینکه با چه هدفی میخواهد کاندیدا شود خودش یک سوال و مساله است؟ افراد تحلیل‌های مختلفی ارائه می‌دهند،مثلا می‌گویند او با فلانی (احمدی‌نژاد) دیدار انتخاباتی داشته است. تحلیل من این است که آقای قالیباف کاندیدا نمی‌شود چرا که فردی که می‌خواهد در انتخابات شرکت کند باید از الآن یک موضع‌گیری داشته باشد.البته من بازهم می گویم ایشان خودشان اظهارنظری نکرده است و بنده هم بی اطلاع هستم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.