مهدی چمران در سخنرانی بعد از راهپیمایی ۱۳ آبان در بوشهر با گرامیداشت روز مبارزه با استکبار عنوان کرد: مبارزه با استکبار یعنی مبارزه با ظلم و قدرت هایی که به صراحت می گویند ما پول و نفت کشورها را می خواهیم.

وی افزود: استکبار یعنی این که تمام منابع و منافع کشورهای روی زمین را به نفع خود مصادره کنند و مردم برای آنها ارزشی نداشته باشد. آمریکا چنین کشوری است.

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی بیان کرد: دشمنی آمریکا از ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ شروع شد، من دقیقا به خاطر دارم که آن زمان در نقاط مختلف تهران دلارهای آمریکایی را از روی گاری بین مردم پخش می کردند. فرصت نکرده بودند دلارها را به ریال تبدیل کنند و آنها نیز چنین غائله ای را به راه انداختند.

چمران با اشاره به ۸ سال دفاع مقدس اظهار کرد: هشت سال آمریکا و کشورهای غربی و روسیه شوروی کمونیستی آن روز حمایت کردند و ملت ما دست تنها به امید خدای بزرگ و به رهبری امام عزیز، و جانفشانی شهدای بزرگمان ۸ سال جنگیده و به پیروزی بزرگ و بی نظیری دست یافتیم.

رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران گفت: آمریکا می خواهد همانطور که ثروت های ملی کشورهای دیگر را به یغما می برد، با ما نیز رفتار کند. با پول و خون مسلمین تجارت می کنند تا بتوانند ادعای دروغین ابرقدرتی خود را حفظ و اثبات کنند.

مهدی چمران تصریح کرد: روز ۱۳ آبان جوانان دلیر ایرانی لانه جاسوسی آمریکا را فتح کردند و توانستند به آمریکا بگویند جای استکبار در این کشور نیست. 

وی خاطرنشان کرد: آمریکای امروز رو به سقوط و افول است و کسانی که چشم به آمریکا و آن سوی آب ها دوخته اند بدانند که آمریکا رو به سقوط است. آمریکا از نظر سیاسی و اقتصادی رو به افول است و مقروض ترین کشورها است.

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی یادآور شد: آمریکا از نظر اجتماعی و فرهنگی شرایط نامساعدی دارد، ۱۷ هزار قتل در سال گذشته در این کشور اتفاق افتاده و ۵۰۰ هزار بی خانمان در این کشور وجود دارد. در کشور ما هم وجود دارد اما ما ادعای ابرقدرتی نداریم، ما دوست تمام کشورها هستیم.

چمران تصریح کرد: ایران اسلامی یکی از قدرت های نوظهور جهان است، در روزهای جنگ شهدای عزیزی چون شهید ماهینی از مرزهای کشور حفاظت و پاسداری کردند و ما پیروز شدیم و این قدرت تا جایی پیش آمد که امروز در نیروهای دریایی و زمینی، تولید پهبادها و سایر زمینه ها به جایی رسیده ایم که دشمن از ما هراس دارد.

وی تاکید کرد: البته دشمن نیز چنین سلاح ها و تجهیزاتی را در اختیار دارد اما آنها اعتقاد، رهبری و برّنده ترین سلاح یعنی شهادت را ندارند. با این قدرت و استفاده از توانمندی هایمان، یک رزمنده می تواند پهپاد گران قیمت آمریکا را سرنگون کند.

رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران گفت: تنها دو راه تحریم اقتصادی و نفوذ فرهنگی برای آمریکا باقی مانده است. اما ایران کشور ثروتمندی است، نیروی انسانی و استعداد های کم نظیر داریم و با این قدرت و توان مقابل دشمن می ایستیم. 

سخنران روز ۱۳ آبان ماه در بوشهر اظهار کرد: دانش آموز ما و نوجوان ما باید بداند که ایرانی مسلمان پایه گذار علم و حتی علوم جدید در دنیا بوده است. ما بوعلی سینا را داشته ایم، و دانشمندان بزرگ و پرافتخار دیگری که نام ایران را در جهان برجسته کرده اند. 

سردار یزدی: خباثت آمریکا با ایران از تسخیر لانه  جاسوسی آغاز نشد

 همچنین میزان نوشت:

  سردار محمد یزدی، فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌ الله (ص) تهران بزرگ، در حاشیه مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، اظهار کرد: آنها که می‌گویند دشمنی آمریکا با ایران بر اساس تسخیر لانه جاسوسی بوده، بی‌اطلاعی خود را ثابت می‌کنند چرا که از سال‌های ١٣٢٠ و ١٣٣٢، آمریکایی‌ها علیه مردم ایران توطئه و تدارک اقدام خصمانه کرده‌اند.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ،بیان داشت: بعد از تسخیر لانه جاسوسی هم آمریکایی‌ها تلاش کردند تا گروگان‌ها را آزاد کنیم و قول دادند دیگر در امورات کشور ما دخالت نکنند و دیدیم که بعد از آزادی گروگان‌ها نیز آن‌ها به هیچکدام از تعهداتشان عمل نکردند.

سردار یزدی عنوان کرد: آمریکایی‌ها در طول این سال‌ها خباثت و توطئه‌هایی که طراحی کرده بودند را ادامه می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: مگر در عراق و لبنان و سوریه سفارتی از آن‌ها تسخیر شده که چنینی رفتارهایی در این کشورها می‌کنند؛ تصور براینکه خباثت آمریکا با تسخیر لانه جاسوسی آغازشده تصور نادرستی است. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.