وکیل این مقام آمریکایی از پیشنهاد او برای ارتباط مستقیم با جمهوری‌خواهان حاضر در کمیته‌ اطلاعاتی سرپرست تحقیقات استیضاح خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مارک زید، وکیل این مقام آمریکایی اظهار کرد، این اقدام در واکنش به تلاش‌های جمهوری‌خواهان به رهبری دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا به منظور پی بردن به هویت این افشاگر که عضوی از جامعه اطلاعاتی آمریکا است، صورت گرفته است.

زید در توییتر نوشت: جمهوری‌خواهان به دنبال پی بردن به هویت موکل ما بوده‌اند و این اقدام می‌تواند امنیت او و خانواده‌ه‌اش را در خطر قرار دهد.

خبر پیشنهاد این افشاگر به جمهوری‌خواهان در حالی منتشر شده که دونالد ترامپ در اقدامی که از هنجارهای موجود در چنین پرونده‌هایی دور است، از او خواسته که هویت خود را افشا کند.

ترامپ همچنین در مقابل کاخ سفید این افشاگر را از "افراد اوباما" دانست و گفت: هویت او باید افشا شود.

وکیل این مقام آمریکایی اظهار کرد، پیشنهاد تازه او که خطاب به دوین نونس، نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا و از اعضای کمیته اطلاعات این مجلس مطرح شده، نشانگر تمایلش برای رسیدگی غیرجانبدارانه به شکایتش علیه ترامپ است.

اندرو بَکِج، یکی دیگر از وکلای این مقام اطلاعاتی اظهار کرد: بگذارید کاملا روشن صحبت کنم. تمایل ما برای همکاری تغییر نکرده است. با این حال چیزی که به نظر ما توهین آمیز است و با آن مخالفیم، تلاش‌ برای افشای هویت این افشاگر است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.