سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، از تداوم طرح نظارت ویژه بر نانوایی‌ها خبر داد و اقدام نانوایی ها برای نصب نرخنامه و قرار دادن آن در معرض دید عموم مردم، ضروری دانست.

سید داود موسوی، معاون سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: پس از ابلاغ مصوبه کارگروه ملی ساماندهی گندم، آرد و نان، این سازمان در بخشنامه‌های متعدد نظارتی، مراتب را به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و اتاق اصناف ایران مبنی بر ضرورت تشدید اقدامات کنترلی و بازرسی در راستای صیانت از حقوق مصرف کنندگان و برخورد با تخلفات احتمالی، ابلاغ کرده است و مراتب با حساسیت در دستور کار مراجع یاد شده قرار دارد.

وی افزود: براساس مفاد این ابلاغیه، اولویت پخت و عرضه با نان ساده بوده و پخت نان با افزودنی‌ها و یا وزن متفاوت فقط با تقاضای مشتری انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: واحدهای نانوایی مکلف به نصب نرخنامه متحدالشکل تهیه شده توسط اتحادیه نانوایان، در معرض دید عموم بوده و از ۱۲ آبان هرگونه عدول از وزن چانه، قیمت‌های مصوب و نصب نکردن نرخنامه، تخلف محسوب شده، با متخلفان برخورد قانونی انجام خواهد گرفت و ضمن قطع سهمیه آرد واحدهای متخلف، پرونده تخلف گرانفروشی جهت اعمال قانون به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال خواهد شد.

معاون سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: برابر آخرین اطلاعات رسیده از ناحیه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، در قالب طرح ویژه بازرسی و نظارت بر عملکرد واحدهای خبازی با همکاری بازرسان اتاق اصناف در حدود ۴ هزار بازرسی انجام گرفته و پرونده واحدهای متخلف تنظیم و اقدامات نظارتی در قالب بازرسی‌های مشترک به صورت روزانه ادامه داشته و گشت‌های مشترک بازرسی با حضور سایر دستگاه‌های مرتبط کماکان در دستور کار قرار دارد.

موسوی اضافه کرد: طرح نظارتی موصوف تا رسیدن به مرحله آرامش کماکان ادامه خواهد یافت و همشهریان از طریق تلفن ۱۲۴ و اپلیکیشن‌های موجود و سامانه اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات به نشانی ۱۲۴.IR می‌توانند نسبت به ثبت شکایت خود در این زمینه اقدام کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.