صفا صبوری دیلمی، در مورد نوع استفاده کف‌پوش سنگ معابر، بیان کرد: کف‌پوش سنگ معابر سه نوع هستند؛ در یک مدل کف‌پوش خیابان برای عبور خودرو سنگ می شود. در مدل دیگر کف‌پوش خیابان برای تردد عابران سنگ می شود و در نهایت کف‌پوش خیابان تلفیقی از هر دو خواهد بود یعنی هم برای عبور خودرو و هم برای عابران پیاده‌ مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: متأسفانه در کف‌پوش‌های سنگ گذشته اصول فنی سنگ فرش کردن خیابان برای تردد خودروها به درستی رعایت نشده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه عملیات کف‌پوش کردن خیابان باید به گونه‌ای انجام شود که در عین آرام سازی آسیبی به لاستیک خودروها وارد نشود، تصریح کرد: لرزش خودروها روی کف‌پوش‌های سنگ بسیار زیاد است و به همین دلیل حرکت خودرو باید آرام و همراه با ایمنی باشد.

صبوری دیلمی کف‌پوش سنگ خیابان ۱۷ شهریور را برای عبور خودرو غیرمناسب دانست و گفت: به همین علت شهرداری منطقه مجبور به جمع آوری و آسفالت این خیابان شد.

وی در مورد اصلاح کف‌پوش سنگ خیابان سی تیر، عنوان کرد: اصلاح کف‌پوش سنگ خیابان‌های سی تیر و خیابان ۱۷ شهریور به معنی جمع آوری و آسفالت دوباره نیست. بلکه منظور از تغییر و اصلاح این بوده که استانداردهای عبور خودرو و عابر در کف‌پوش‌های جدید رعایت شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران تصریح کرد: در حال حاضر کف‌پوش سنگ خیابان لاله زار با روش‌های نوین جهانی و رعایت تمام استانداردها انجام می شود.

صبوری دیلمی با اعلام این خبر که درحال حاضر خیابان شهریار به طول ۸۰۰ متر درحال سنگ فرش شدن است، اظهار کرد: کف‌پوش سنگ خیابان شهریار و دیگر پیاده‌روها تفاوت بسیاری با کف‌پوش خیابان‌های قدیمی اعم از سی تیر خواهد داشت.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در پایان توضیح داد: درحال حاضر سنگ فرش خیابان‌های سی تیر و ۱۷ شهریور و باقی سنگ فرش‌های قدیمی جمع آوری نخواهد شد بلکه استانداردها در اقدامات جدید رعایت می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.