حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در مراسم افتتاح رسمی کارخانه نوآوری آزادی، از اجرای گام چهارم کاهش تعهدات برجام توسط ایران خبر داد و گفت: از فردا گام چهارم کاهش تعهدات برجام را بر می داریم و من از امروز آن را به سازمان انرژی اتمی ابلاغ می کنم.

وی تصریح کرد: البته پیشاپیش به همه کشورهای ۱+۴ و کشورهای دوست اعلام می کنیم فعالیت جدید ما با نظارت آژانس است و حتی بر فعالیتی که از فردا آغاز می کنیم آژانس نظارت می کند. دوم اینکه گام چهارم مثل سه گام دیگر قابل بازگشت است؛یعنی طرف های مقابل هر زمانی به تعهدات خودشان برگشتند ما هم برمی گردیم.

روحانی با اشاره به اینکه در یک گفتگو معیار خود را اول ژانویه ۲۰۱۷ گذاشتیم که اگر آنها به تعهدات خودشان برگشتند ما هم بر می گردیم اظهار داشت:این گام هم قابل بازگشت است، مثل گام های قبلی که قابل بازگشت.

رئیس جمهور در مورد گام چهارم کاهش تعهدات برجامی گفت: گام چهارم کاهش تعهدات در فردو خواهد بود. می دانید طبق برجام در فردو، ۱۰۴۴ تا سانتریفیوژ داریم، منتهی در برجام قرار ما این بوده این سانتریفیوژ برچرخند ولی گاز تزریق نشود و گامی که بر می داریم از فردا گازدهی را در فردو آغاز می کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.