پایان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی برای لحظاتی حاشیه دار شد؛ در نوبت تذکرات شفاهی نمایندگان، کورش کرم پور حقیقی نماینده فیروز آباد درخواست اخطار قانون اساسی کرده بود در حالی طبق گفته عبدالرضا مصری نایب رییس دوم مجلس محتوای صحبت وی، نه اخطار بلکه تذکر بود.

کرم پور حقیقی برای اعتراض به جایگاه هیات رییسه مجلس شورای اسلامی رفت و خطاب به مصری فریاد کنان اعتراض می کرد در حالی مصری در برابر وی سکوت پیشه کرده و تا هدایت وی به صندلی خود و سپس ایراد و اتمام تذکر کرم پور حقیقی سخنی نگفت.

کرم پور حقیقی در تذکر خود نخست به هیات رییسه اعتراض کرد و گفت: قبل از اینکه به دولت تذکر دهم، به همکاران و هیات رییسه تذکر می دهم که چرا وظایف خود را به موقع انجام نمی دهند، من هم خواهش کردم و استدلال کردم که با پوزخند مرا رها کردید.

وی سپس به رئیس جمهوری، جهانگیری و نوبخت در خصوص عدم تامین آب یک سد در حوزه انتخابیه خود-فیروز آباد- تذکر داد.

پس از اتمام تذکر وی، مصری که ریاست جلسه علنی مجلس را بر عهده داشت، خطاب به نمایندگان در خصوص تفاوت تذکر و اخطار در آیین نامه مجلس شورای اسلامی توضیحاتی را ارائه کرد و سپس خطاب به کرم پور حقیقی گفت: دوستان درخواست اخطار قانون اساسی می دهند -در حالیکه اخطار در شرایطی خاص ایراد می شود- سپس تذکر می دهند و مسائل استانی و ... را مطرح می کنند؛ اگر تذکر دارید، در سامانه درخواست تذکر را ثبت کنید؛ تذکر به مسئولان در جایگاه خود است.

وی افزود: اگر کسی درخواست اخطار داد و تذکر را مطرح کرد، حق تذکر دهنده را ضایع کرده است، خواهشمند است قانون اساسی و آیین نامه مجلس شورای اسلامی را رعایت کنید.

مصری خطاب به کرم پور ادامه داد: اینگونه نیست که اگر کسی عصبانی شد به او وقت داده شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.