به گزارش اسپوتنیک، «سرگئی ورشینین» قائم مقام وزیر خارجه روسیه امروز اعلام کرد که این کشور برای تسهیل مذاکرات بین دولت سوریه و کُردهای سوری در موضوعات مختلف از قبیل پیوستن واحدهای نظامی کُرد به ارتش سوریه آمادگی دارد.

این اظهارنظر مقام روس در شرایطی صورت گرفته است که وزارت دفاع سوریه در بیانیه نهم آبان ماه خود از شبه‌نظامیان کُرد «نیروهای دموکراتیک سوریه» (موسوم به قسد) پیشنهاد کرد که برای مقابله با تجاوز ترکیه به خاک سوریه، با ارتش همراه شوند.

در این بیانیه عنوان شده که هدف فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه از طرح این دعوت، مقابله با تجاوز ترکیه است که خاک سوریه را تهدید می‌کند.

این درخواست واکنش «الهام احمد» رئیس کمیسیون اجرایی نهاد موسوم به «شورای دموکراتیک سوریه» را در پی داشت.

این شورا، شاخه سیاسی شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» است. این گروه پیش‌تر تحت حمایت آمریکا قرار داشت ولی به محض آغاز تجاوز نظامی ترکیه به شمال سوریه، آمریکا دست از حمایت آنان برداشت و عناصر این گروه، سراغ دولت سوریه رفتند.

الهام احمد گفت: «ما آماده پیوستن به ارتش سوریه هستیم، ولی پس از اینکه سازماندهی مجدد شد و تغییراتی در آن صورت گرفت. اگر با دولت سوریه درباره اداره منطقه، به توافق برسیم، در آن زمان، بله. آماده پیوستن به ارتش سوریه خواهیم بود».

این مسئول کُرد در عین حال گفت که این مسئله «در یک ساعت رخ نمی‌دهد» بلکه باید در وهله نخست با دمشق وارد مذاکره شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.