به گزارش تارنمای خبری نشریه هیل، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در پی انتشار اخبار کشته شدن دستکم ۱۰ عضو یک خانواده آمریکایی – مکزیکی به دست افراد مسلح این کارتل، ‌ پیشنهاد اعزام نیروهای آمریکایی به شمال مکزیک برای مبارزه با این گروه را مطرح کرد.   

ترامپ در صفحه توییتر خود نوشت: اکنون زمان آن است که مکزیک با کمک ایالات متحده جنگی را علیه کارتل های مواد مخدر آغاز و آنها را از روی زمین محو کند. ما فقط منتظر درخواستی از طرف رئیس جمهوری جدید شما هستیم.

این در حالی است که «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» رئیس جمهوری مکزیک که به تازگی سوگند یاد کرد، با رد این پیشنهاد گفت: جنگ، بدترین چیز است.

رئیس جمهوری مکزیک پس از اتخاذ تصمیم آزادی «اودیو گازمن» پسر سرکرده کارتل مواد مخدر مکزیک، با انتقادهایی در داخل کشور مواجه شده است.  

ترامپ پیش از این نیز درصدد دخالت در امور داخلی مکزیک و هدایت سیاست امنیتی این کشور برآمده است.

وی قبلا مکزیک را تهدید کرد در صورتی که با موج عظیم مهاجران آمریکای مرکزی مقابله نکند، تعرفه هایی را بر این کشور وضع می کند.

رئیس جمهوری مکزیک نیز مجبور شد به جای پیشبرد اهداف اولیه خود در زمینه مقابله با جرم و جنایات خیابانی در این کشور، از گارد ملی تازه تاسیس اش در زمینه مهاجرتی بهره گیرد.

گام های اشتباه لوپز اوبرادور در زمینه امنیتی، به تنش بین وی و ارتش مکزیک دامن زد و رئیس جمهوری در نهایت شماری از نیروهای گارد ملی را برکنار کرد.

ژنرال «کارلوس گایتان اوچوا» مقام ارشد نظامی مکزیک ماه گذشته گفت که نظامیان از سیاست های رئیس جمهوری رنجیده اند.

رئیس جمهوری نیز در واکنش گفت که هواداران وی اجازه کودتایی دیگر در کشور را نمی دهند.۹۱۰۹

مکزیک از زمان انقلاب سال های ۱۹۱۰ تا ۱۹۲۱، از ارتشی مقتدر و موفق بی بهره بوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.