بلومبرگ گزارش داد، شاخص‌های بورسی در معاملات روز چهارشنبه تحت تاثیر اخبار مربوط به جنگ تجاری و عملکرد سه ماهه سوم شرکت های بزرگ آمریکایی  قرار گرفتند. ویلبر راس، وزیر تجارت آمریکا نسبت به رسیدن چین و آمریکا به فاز نخست توافق تجاری تا پایان این ماه ابراز خوش بینی کرده و گفته است شرکت‌های آمریکایی فعلا به مدت محدودی می‌توانند به فروش تراشه به شرکت هوآوی ادامه دهند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا  نیز به خبرنگاران گفته است اگر توافق تجاری تکمیل شود، محل امضای آن جایی در آمریکا خواهد بود.

از سوی دیگر نشریه های فایننشیال تایمز و وال استریت ژورنال در گزارش های جداگانه ای به نقل از منابع آگاه مدعی شده‌اند کاخ سفید به عنوان بخشی از گام‌های اعتمادساز برای طرف چینی تصمیم به لغو افزایش تعرفه روی واردات کالاهایی به ارزش ۱۰۰ میلیارد دلار گرفته است که طبق برنامه قبلی قرار بود در ماه آینده اجرایی شود. نیل ویلسون، کارشناس بازار بورس آمریکا گفت: به نظر می رسد که آمریکا و چین به امضای فاز نخست توافق تجاری نزدیک شده اند با این حال نباید فراموش کرد که برخی دشواری ها هنوز به قوت خود باقی هستند.

در وال استریت، بیش‌تر شاخص‌ها   صعودی بودند تا جایی که شاخص "داوجونز ایدانستریال اوریج"  ۰.۱۱  درصد جهش کرد و به ۲۷ هزار و ۴۹۲.۶۳  واحد رسید، شاخص " اس اند پی ۵۰۰" با ۰.۱۲ درصد کاهش تا سطح ۳۰۷۴.۶۲ واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی " نزدک کامپوزیت" با افزایش ۰.۰۲ درصدی در سطح ۸۴۳۴.۶۸ واحدی بسته شد.

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص‌ها عملکرد مشابهی داشتند تا جایی که شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با افزایش ۰.۳۵ درصدی تا ۷۳۸۸.۰۸ واحد بالا رفت، شاخص " کک ۴۰" بورس پاریس با افزایش ۰.۳۹ درصدی در سطح ۵۸۴۶.۸۹  واحد بسته شد و شاخص " دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با افزایش ۰.۰۹ درصدی و ایستادن در سطح ۱۳ هزار و ۱۴۸.۵۰  واحدی به کار خود خاتمه داد. در مادرید شاخص " ایبکس ۳۵" حدود ۰.۰۹ درصد پایین رفت و به ۹۴۰۷.۹۰  واحد رسید.

از سوی دیگر در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص " نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با جهش ۰.۲۲ درصدی تا سطح ۲۳ هزار و ۳۰۳.۸۲  واحدی بالا رفت، شاخص " هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با افزایش  ۰.۱۱  درصدی به ۲۷ هزار و ۷۱۳.۳۴  واحد رسید. در چین شاخص " شانگهای  کامپوزیت " با ریزش ۰.۵ درصدی در سطح ۳۹۸۲.۹۰  واحد بسته شد. در استرالیا شاخص بورس سیدنی و در کره جنوبی شاخص‌ بورس سئول کاهشی بودند.

در بازار طلای سیاه، هر بشکه نفت " وست تگزاس اینتر مدیت" با ۰.۵۱ درصد کاهش به ۵۶.۹۴  دلار رسید و نفت خام برنت دریای شمال با کاهش ۰.۵۶ درصدی به ازای ۶۲.۶۱  دلار در هر بشکه مبادله شد.

همچنین در بازار فلزات گران بها، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با افزایش ۰.۱۸ درصدی به ۱۴۸۶.۴۰ دلار رسید. هر اونس نقره با کاهش ۰.۳۶ درصدی به ازای ۱۷.۵ دلار مبادله شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.