حسین فرکی، سرمربی تیم فوتبال پیکان بعد از ظهر چهارشنبه در ابتدای نشست خبری پیش از بازی با سایپا اظهار کرد: برای تیم ملی جوانان آرزوی موفقیت می‌کنیم که از امروز در مرحله مقدماتی قهرمانی آسیا با حریفان رو به رو می‌شود. از جامعه فوتبال می‌خواهم که از این تیم حمایت کنند و مسابقات را از نزدیک ببینند. جا دارد یادی کنم از منصور پورحیدری، مردی که یاد و خاطره‌اش را زنده نگه خواهیم داشت به عنوان یک مرد اخلاق. جا دارد تسلیت عرض کنم به خانواده منصورخان پورحیدری که افتخار شاگردی او را داشتم و چیزهای زیادی از او یاد گرفتم.

او درباره بازی روز پنج‌شنبه تیمش با سایپا هم گفت: من این بازی را داربی در سکوت نام‌گذاری می‌کنم. مردم یکی از فاکتورهای زیبا بودن فوتبال هستند. تماشاگرانی که در شرایط سخت خودشان را به ورزشگاه می‌رسانند. این یک سرمایه است که این دیدار از این سرمایه محروم است. ما بازی را برگزار می کنیم که اگر تماشاگر داشت زیباتر می‌شد. ما محکومیم که این مسابقه را در سکوت برگزار کنیم. امیدواریم که این سکوت مانع از این نشود که زیبایی این بازی دیده نشود. ما در مجموعه هر دو تیم بازیکنان آینده‌داری هستند که می‌توانند به فوتبال ملی ما کمک کنند. امیدواریم بازی فردا مسابقه‌ای جذاب و خوب با توجه به تفکرات مربیان هر دو تیم به‌خصوص آقای صادقی، باشد. برای او آرزوی موفقیت در کارش دارم. او آینده‌دار است. سال‌ها فوتبال را تجربه کرده و این تجربه به سایپا کمک می‌کند. ما هم تیم خوبی هستیم به شهادت کسانی که بازی‌های ما را دیده‌اند. در خیلی از بخش‌ها با سایپا وجه اشتراک داریم و خیلی نزدیک به هم هستیم. چیزی که نتیجه بازی را تعیین می‌کند انگیزه و تلاش بازیکنان است. هر دو تیم برای پیروزی به میدان می‌روند. امیدوارم برنده بازی فردا ما باشیم. طبیعی است که ما خیلی خوشحال می‌شویم. چیزی که از نظر کیفیت فوتبال نشان دادیم را می‌خواهیم با نتیجه همراه کنیم تا در آینده در جدول در جایگاه خوبی قرار بگیریم. ۳ امتیاز این بازی می‌تواند به ما روحیه بدهد.

فرکی درباره ۱۵ گل خورده و ۱۵ گل زده تیمش هم توضیح داد: در این بخش از سایپا جلوتر هستیم. آن‌ها تعداد گل‌های خورده‌شان زیاد است اما گل زده‌شان کم‌تر از ما است.  در این دو سه هفته اخیر در گل خوردن شرایط ما بهتر شده است. سعی می‌کنیم که اشتباهات گذشته که به صورت شخصی بوده و نه تیمی را تکرار نکنیم. با توجه به خط حمله خوب و بازیکنان توانمندی که داریم می‌خواهیم بازی‌هایی را انجام دهیم که حتما گل داشته باشد. ما در مقابل گل گهر بدشانس بودیم. ۷ موقعیت نزدیک به ۱۰۰ درصد را از دست دادیم و حریف فقط دو موقعیت داشت. آن‌ها در هر نیمه فقط یک شوت زدند. بازی قبلی ما هم باید حتما با گل همراه می‌شد ولی ما بدشانس بودیم. امیدوارم در همه بازی‌ها گل داشته باشیم.

سرمربی پیکان در پاسخ به این پرسش که آیا شرایط زمین ورزشگاه شهدای شهر قدس در کیفیت بازی تاثیر می‌گذارد یا خیر؟ گفت: امیدوارم نگذارد؛ ولی همه می‌دانیم کیفیت زمین تاثیر منفی می‌گذارد. وضعیت زمین‌ها الان خوب نیست. یک زمین داریم که در اختیار ما نیست. میزبانی و مهمانی برای ما معنی ندارد. سایپا هم همین شرایط را دارد. هم‌چنین تیم بادران هم آن جا بازی می‌کند. مطمئنا این زمین جوابگوی ۳ بازی به فاصله یک هفته نیست. در فصل زمستان شرایط زمین بدتر می‌شود. ما چاره‌ای نداریم. این می‌تواند برای همه تیم‌ها ضرر داشته باشد.

فرکی در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توانستند این بازی را ورزشگاه آزادی برگزار کنند؟ بیان کرد: این در حیطه کاری من نیست و در اختیار باشگاه است. ما پیشنهاد می‌دهیم. شاید سایپا این کار را بتواند بکند ولی این کار بار مالی دارد. به طور کلی فوتبال در شرایط اقتصادی خوبی نیست. دوست داریم به جای شهر قدس در آزادی بازی کنیم ولی فکر می‌کنم این کار شدنی نباشد.

او درباره تعطیلات لیگ هم بیان کرد: همه تیم‌ها در جریان این موضوع هستند. توافقاتی هم انجام داده‌اند. الان اگر اظهار نارضایتی کنیم درست نیست. ما آماده هستیم در خدمت تیم ملی و فدراسیون فوتبال باشیم چون اولویت تیم ملی است. امروز هم برای تیم ملی و آقای ویلموتس آرزوی موفقیت می‌کنیم. بازی آینده ما سخت و دشوار است. وقفه لیگ یک هفته است و ما مجددا باید ۳۰ آبان بازی کنم. شاید این وقفه به نفع ما باشد و بازیکنان می‌توانند ریکاوری کنند. ما خیلی روی این موضوع مشکلی نداریم و اظهار رضایت داریم و به تیم ملی هم کمک می‌کنیم تا بازی با عراق را با موفقیت پشت سر بگذارد. در کنار مموفقیت تیم ملی برای ما هم انگیزه به وجود می‌آید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.