مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سلامت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت مصدومین زمین لرزه ۵.۹ ریشتری در استان آذربایجان شرقی توضیح داد: طبق آخرین آمار تا ساعتی قبل ۳۴۸ مصدوم از مناطق مختلف استان به مراکز درمانی مراجعه کردند که متاسفانه ۵ نفر از آنها جان خود را از دست داده‌اند و ۱۷ نفر بستری هستند.

خالدی با بیان اینکه ارائه اقدامات درمانی در این مناطق به خوبی در حال انجام است، توضیح داد: ۲۳۱ مصدوم تاکنون پس از دریافت خدمات ترخیص شده‌اند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: طبق آخرین آمار در استان آذربایجان شرقی، در شهرستان میانه ۱۸۲ نفر مصدوم، در شهرستان سراب ۱۱۳ نفر و هشترود ۳۰ نفر مصدوم شدند.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ۲۱ نفر نیز از مصدومان در استان اردبیل خدمات درمانی دریافت کرده‌اند.

خالدی در پایان تأکید کرد: عموم مصدومین به دلیل ترس، با سانحه مواجه شدند و توصیه می‌شود در صورت بروز هر گونه پس لرزه مردم آرامش خود را حفظ کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.