به گزارش نیوزویک، یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا گفت: ما می‌خواهیم او و هر رهبر دیگر داعش را در معرض فشارهای بی امان قرار دهیم و در این راستا از تمامی ابزارهایمان استفاده می‌کنیم. این برای رهبری قبلی داعش نیز درست بود و برای رهبری آتی این گروه نیز درست خواهد بود. پیش از این یک مقام اطلاعاتی منطقه‌ای گمانه زنی کرده بود که رهبر جدید داعش عبدالله قارداش خواهد بود و گمان برده می‌شود که او یک عضو دیگر خاندان القرشی است.

به گزارش نیوزویک قارداش همچنین با اسم حاجی عبدالله العفری شناخته شده و با امیر محمد سعید عبدالرحمان المولی که او هم با اسم حاجی عبدالله شناخته می‌شود در ارتباط است.

لازم به ذکر است که وزارت امور خارجه آمریکا برای این نفر دوم جایزه پنج میلیون دلاری تعیین کرده است. یک مقام دیگر وزارت خارجه آمریکا با اشاره به برنامه مربوط به تعیین جوایز این وزارتخانه برای رهبران تروریستی جهان گفت: ما فکر می‌کنیم این برنامه ابزاری است که نتیجه داده و یک جان جدید در این برنامه شاهد بوده‌ایم. این دولت به این برنامه این شانس را داده که رشد پیدا کرده و با پیشنهاد پول‌های بیشتر افراد بیشتری نیز درباره آن حرف بزنند. من فکر می‌کنم که این برنامه یک ابزار بزرگ است. مدتی تحلیل رفته و اکنون دوباره در حال پا گرفتن است.

مقام وزارت خارجه آمریکا گفت: دولت آمریکا یک سیر بلند مدت‌تر را به سمت یک تهدید پراکنده‌تر و انتشار یافته‌تر را نزد داعش شاهد بوده است.

وی افزود: هسته داعش را در عراق و سوریه از بین برده‌ایم و همچنین توجه‌مان را صرف دیگر شاخه‌ها و شبکه‌های وابسته به آن در جهان معطوف می‌کنیم. چون که داعش در جاهای دیگری مثل افغانستان، غرب آفریقا و جنوب شرق آسیا همچنان تهدیدی سطح بالا است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.