آمریکا اقدام به اعمال تحریم‌هایی علیه "آمادو کوفا" از رهبران ارشد شبه نظامیان مرتبط با القاعده و عضو ارشد یک گروه شبه نظامی موسوم به جماعت "نصرة الاسلام والمسلمین"، یک گروه وابسته به القاعده کرد.

آمادو کوفا پیش از این رهبر یک گروه شبه نظامی دیگر موسوم به "جبهه آزادسازی ماسینا" بود اما این گروه در ادامه به گروه "جماعت نصرة اسلام والمسلمین" و سه گروه افراط‌گر دیگر در مارس ۲۰۱۷ ادغام شد.

وزارت امور خارجه آمریکا در سپتامبر ۲۰۱۸ گروه جماعت نصرة الاسلام والمسلمین را به عنوان سازمان تروریستی تعیین کرد. این گروه از زمان تشکیل شدن دست به حمله به سربازان مالیایی و فرانسوی و سازمان ملل در منطقه ساحل در آفریقا زده است. همچنین این گروه را مسئول کشته شدن بیش از ۵۰۰ غیر نظامی و ربودن ده‌ها تن دیگر در حملاتی در منطقه ساحل از جمله حمله‌ای در ژوئن ۲۰۱۷ به یک تفرجگاه محل رفت و آمد گردشگران غربی در حومه باماکو دانسته‌اند.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود عنوان کرد:‌ کوفا اوایل سال جاری میلادی ناظر بر حمله‌ای علیه ارتش مالی بود که در آن بیش از ۲۰ سرباز کشته شدند.

وزارت خارجه آمریکا همچنین عنوان کرد: هدف از اقدامات اخیر ما جلوگیری از رسیدن منابع به کوفا به منظور برنامه ریزی و اجرای حملات تروریستی بیشتر است و همچنین این تحریم‌ها علاوه بر تبعات دیگر اجازه نمی‌دهند شهروندان آمریکایی هیچگونه تعاملی و معامله‌ای با او داشته باشند.

این وزارتخانه اضافه کرد: تحریم‌های امروز علیه کوفا به جامعه بین‌المللی و مردم آمریکا نشان می‌دهد که آمادو کوفا مرتکب اقدامات تروریستی شده و در بردارنده تهدید بالای ارتکاب اقدامات بیشتر است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.