به گزارش خبرگزاری رویترز، الغضبان افزود: سطح استخراج نفت در شرایط بسیار خوبی است و بغداد توانایی استخراج بیشتر را هم دارد ولی ما به سهمیه تعیین شده برای عراق در سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) پایبند هستیم.

پیشتر وزارت نفت عراق اعلام کرده بود که صادرات روزانه نفت این کشور بار دیگر به ۳.۶۰۳ میلیون بشکه افزایش یافته که ۳.۴۶۸ میلیون بشکه آن از طریق بنادر شهر بصره روانه بازار جهانی می‌شود.

آژانس بین المللی انرژی هم در گزارشی که اوایل اردیبهشت ماه جاری منتشر شد، پیش بینی کرد که عراق در سال ۲۰۳۰ میلادی در رتبه سوم بزرگترین تولید کنندگان نفت قرار خواهد گرفت.

این آژانس که مقر آن در پاریس است با بیان اینکه عراق تولید نفت خود را تا سال ۲۰۳۰ میلادی به ۶ میلیون بشکه در روز افزایش می دهد، احتمال داد که عراق تولید نفت خود را تا سال ۲۰۳۰ و به نسبت ۳۰ درصد افزایش خواهد داد تا در رتبه بندی از کانادا که اکنون چهارم است، پیشی بگیرد.

در بودجه سال ۲۰۱۹ میلادی عراق، میانگین صادرات نفت ۳ میلیون و ۸۸۰ هزار بشکه در روز و به ‌نرخ هر بشکه ۵۶ دلار تعیین شده است.

این در حالی است که میانگین صادرات نفت عراق در بودجه سال ۲۰۱۸ میلادی، سه میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز و به‌ نرخ هر بشکه ۴۶ دلار تعیین شده بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.