پس از هدف گرفتن نفتکش ایران در دریای سرخ تحولات منطقه وارد فاز تازه ای شد. رژیم صهیونیستی در این راستا آماده باش کامل داده است و رسانه های وابسته به آنها نیز دائما در حال صحبت از آماده سازی ایران برای پاسخ متقابل هستند.حمله آرامکو نیز می تواند یکی دیگر از علت هایی باشد که این رژیم را به تکاپو واداشته است، چرا که سیستم های راداری عربستان و رژیم صهیونیستی هر دو ساخت آمریکا هستند.

این گزارش می افزاید: از طرفی صهونیست ها در جریان این موضوع هستند که ایران از موضوع دست داشتن آنان در حمله به نفتکش ایران در دریای سرخ مطلع هستند و با توجه به تهدید ایران برای پاسخ، آنان در آماده باش کامل به سر می برند. نتانیاهو چندی پیش اعلام کرده بود که به هیچ وجه نباید اجازه داد که صادرات نفت ایران انجام شود و در همین حال ممکن است وی دستور حمله به این نفتکش را داده باشد.

این گزارش تصریح می کند:در همین گیر و دار بود که خبرهایی آمد مبنی بر اینکه آمریکایی ها نیز چندین هزار نیرو را به عربستان اعزام می کنند. پس از آن نیز وزیر خارجه عربستان تغییر می کند و بن سلمان نیز در گفت و گویی اعلام می کند که خواستار حل مشکلات با ایران از طریق گفت و گو است. با این چراغ سبز نخست وزیر عراق به دعوت سعودی ها به عربستان می رود تا نقش میانجی گر را ایفا کند. در ادامه هم عمران خان برای میانجی گری اعلام آمادگی می کند و به تهران سفر می کند.

 این گزارش درباره موضع ایران در قبال یمن یادآوری می کند: در همین احوال ایران هم موضع مشخصی دارد و برای مذاکره شرط پایان جنگ در یمن عنوان کرده است. در همین راستا خبرهایی بین انصارالله و سعودی ها درباره آتش بس در اخبار شنیده شده است. اما در منابع معتبر و رسانه های ایران خبری در این باره به گوش نرسیده است. حتی از طرف انصارالله این خبر تأیید نشده است.در همین حال انصارالله عملیات های خوبی در استان های حجه و صعده  داشته و همچنین پیشروی های خوبی در استان های اشغالی جازان، عسیر، نجران صورت گرفته است. اما در روزهای اخیر شاهد هستیم که هیچ عملیات پهپادی و موشکی در خاک عربستان و یا در فرودگاهی انجام نشده است.

در ادامه این گزارش به پیشرفت های انصارالله در زمینه نظامی اشاره شده و آمده است: این در حالی است که خط تولید پهپادهای قاصف است که انصارالله چیزی حدود ۸ عدد از آن را در روز تولید می کند. اگر بخواهیم دقیق تر صحبت کنیم در طول این ۳۰ روز ۲۵۰ فروند پهپاد K۲ ساخته شده که پهپادهای صماد ۱ و ۳ را نیز رونمایی کرده است. همچنین موشک هایی تولید و در انبار ذخیره شده است. این در حالی است که جنگنده های سعودی در روزهای اخیر بارها و بارها بر فراز آسمان های یمن پرواز کرده اند ولی انصارالله پاسخی نداده است.

این گزارش به وزیر خارجه جدید عربستان اشاره می کند و می افزاید: اما در ادامه تغییرات در کابینه عربستان شاهد برکناری ابراهیم العساف وزیر خارجه بودیم و به جای آن یک شاهزاده تندروی ضد ایرانی به نام فیصل بن فرحان آل سعود سکان وزارت خارجه را بدست می گیرد. به دستور ولیعهد فرد جدید باید به دنبال روندهای خاص و برقراری رابطه با ایران باشد که البته این فرد سابقه کاملا مشخصی دارد. او در ماجرای قتل جمال خاشقچی نقش داشته و از نزدیکان خاص محمدبن سلمان به شمار می رود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.