رییس امور حقوقی شرکت گاز خراسان رضوی گفت: متهم یاد شده به دلیل دستکاری تاسیسات گازرسانی و تخریب شبکه اصلی گاز به عنوان خط اصلی برای تغذیه سایر مشترکین و با توجه به گزارش مامورین انتظامی به حبس تعزیری و جبران ضرر و زیان وارده به شرکت گاز استان محکوم شد.

سید کمال ابن الرضا افزود: مطابق ماده ۶۸۷ قانون مجازات اسلامی، فردی که در وسایل و تاسیسات مورد استفاده عمومی از قبیل شبکه های آب و فاضلاب، برق، نفت و گاز مرتکب تخریب یا حریق و ازکارانداختن یا هرنوع خرابکاری دیگر شود، بدون آنکه منظور وی اخلال در نظم و امنیت عمومی باشد به حبس از سه تا ۱۰ سال محکوم خواهد شد. 

وی با تقدیر از حمایت دستگاه قضایی در برخورد با متخلفین و تضیع کنندگان حقوق مردم اظهار داشت: براساس ماده یک قانون مجازات استفاده کنندگان غیر مجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز، فردی که بدون دریافت انشعاب قانونی مبادرت به استفاده از این خدمات کرده یا با داشتن انشعاب مبادرت به استفاده غیرمجاز نماید، علاوه بر الزام به پرداخت بهای خدمات مصرفی به جبران خسارت و سایر حقوق مربوطه شامل پرداخت جریمه نقدی تا درجه ۶ در مصارف خانگی و در مصارف غیرخانگی به یک تا ۲ برابر بهای خدمات مصرفی محکوم می گردد.

وی گفت: در قانون تاکید شده است در صورت تکرار جرم توسط فرد خاطی، وی به حداکثر جریمه مقرر و قطع انشعاب به مدت سه تا ۶ ماه محکوم خواهد شد.

رییس امور حقوقی شرکت گاز خراسان رضوی افزود: تلاش‌ها و اقدام‌های بسیار برای مدیریت شبکه گازرسانی در شهرها و روستاهای خراسان رضوی در حال انجام است و گروه‌های سیار این شرکت با هرگونه انشعاب غیرمجاز برخورد می‌کنند.

وی خواستار همکاری شهروندان در معرفی تضیع کنندگان حقوق عامه با نگاه به حفظ ایمنی در جامعه شد و اظهار داشت: سامانه های تلفنی ۱۹۴ و ۳۷۰۷۴ آماده ثبت و پیگیری گزارش های مردمی است.

شرکت گاز خراسان رضوی ۲ میلیون و ۲۹۱ هزار و ۳۵۶ مشترک دارد که از این تعداد یک میلیون و ۸۰۱ هزار و ۸۱۳ مشترک شهری و  ۴۸۹ هزار و ۵۴۳ مشترک روستایی هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.