صدای شدید یک انفجار در حالی در منطقه صالحیه و کراده مریم در مرکز پایتخت عراق شنیده شد که چند دقیقه پیش از آن نیز یک صدای انفجار به دیگر به گوش رسیده و اعلام شده بود که ناشی از انفجار بمب صوتی در خیابان ابونواس در نزدیک میدان تحریر بوده است. 

هنوز از جزییات این دو انفجار اطلاعاتی بیشتری اعلام نشده است اما تا لحظه انتشار این خبر انفجارهای کوچک و بزرگ که بیشتر به نظر می رسد ناشی از بمب صوتی برخی افراد در میان تظاهرکنندگان علیه نیروهای امنیتی و یا گلوله های صوتی که نیروهای عراقی برای پراکنده کردن تظاهرکنندگان استفاده می کنند، باشد. 

همزمان صدای تیراندازی های متراکم در منطقه شنیده می شود. 

شهر بغداد امشب پس از چند روز آرامش نسبی بار دیگر دچار برخی ناآرامی پراکنده در اطراف میدان تحریر شده است. 
سرهنگ خالد المحنا سخنگوی وزارت کشور عراق گفته که یک گروه با چهره های پوشیده ساعتی پیش یک ساختمان را در میدان الخلانی در ضلع شمالی میدان تحریر آتش زدند و سپس با نیروهای امنیتی درگیر شدند. 

این گزارش حاکی است آنها قصد داشتند با عبور از موانع امنیتی از پل سنک بر روی رودخانه دجله عبور و خود را به منطقه سبز برسانند اما نیروهای امنیتی مانع آنها شدند و درگیری رخ داد. 

با این حال منابع نظامی عراق اخبار برخی رسانه های غربی مبنی بر کشته شدن 4 تا 6 نفر در این درگیری را رد و تاکید کردند که این حادثه هیچ کشته ای نداشت و یک گروه از این مهاجمان بازداشت شده اند. 

سخنگوی فرماندهی نیروهای مسلح عراق نیز گفت که این گروه با آتش زدن لاستیک خودرو  درگیر شدن با ماموران قصد عبور از پل سنک را داشتند که ماموران با آنها مقابله کردند. 

وی گفت که برخورد با تجمع کنندگان درمیدان تحریر و تحصن کنندگان در اطراف آن به هیچوجه صحت ندارد و نیروهای امنیتی تنها مانع برگزاری اعتراضات خیابانی و بستن معابر در نقاط دیگر شهر می شوند. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.