دکتر حسن روحانی روز یکشنبه در اجتماع مردم استان یزد در میدان امیر چخماق شهر یزد در پاسخ به عده معدودی که با سر دادن شعار مانع سخنرانی وی می‌شدند، افزود: صدای شما مردم صدای این چند نفر جوان نیست. شما مردم بزرگ و مهربان در خط انقلاب هستید و اختلاف و فاصله، خواست آمریکاست. 

وی اظهار داشت: نگذاریم خواست آمریکا از حنجره عده ای معدود بلند شود، گر چه این عده بسیار کم و محدود در کشورند ولی این گروه کم و کوچک را به وحدت دعوت می‌کنیم.

روحانی با بیان اینکه امروز در شرایط تاریخی بسیار مهمی قرار داریم تصریح کرد: امروز در شرایطی هستیم که در برابر فشار بیگانگان، ملت ما یکپارچه ایستاده اند و به رغم همه تلاشهایی که آمریکا و دشمنان ما علیه ملت ما انجام داده اند، امروز ملت ما از هر زمان دیگری برای فداکاری نسبت به کشورشان و دیارشان آماده تر از هر زمان دیگری هستند.

رییس جمهوری یادآور شد: اولین مسئله ای که در اینجا می خواهم بر آن تاکید کنم اینکه ما در طول یکسال گذشته در برابر فشار بیگانگان ایستادگی کردیم و روزهای سختی بر مردم ما گذشت؛ در طول سال ۹۷ و ۹۸ فشار اقتصادی بر کشور ما فراوان بود و مردم روزهای مشکلی را از لحاظ اقتصادی داشتند اما در عین حال ایستادگی مردم و وحدت مردم و تلاش پیگیری مردم امروز ما را به نقطه ای رسانده که به اعتقاد من آمریکا مایوس شده است و به خوبی می داند که روزی است که ملت بزرگ ما در برابر فشار آنها ایستادگی و مقاومت کرده است.

وی در ادامه با ابراز خرسندی از حضور در استان یزد اظهار داشت: هر موقع به این شهر و دیار آمدم همواره توشه خوبی از محبت و لطف مردم برگرفتم؛ از سال ۵۳ که تقریبا هر سال یکبار یا دو بار تا پیروزی انقلاب من به این استان سفر کردم و تا اولین حرکت بزرگ در سال ۵۷ از سوی مردم یزد، انقلاب ما حرکت و اوجش در دیماه سال ۵۶ از قم و سپس در تبریز و از فرودین ۵۷ حرکت و نهضت از یزد و مردم غیور این استان آغاز شد.

روحانی گفت: در تمام مراحل بعد از انقلاب هم مردم عزیز یزد در صف مقدم بودند از دفاع مقدس گرفته تا سازندگی این کشور  و من یادم نمی رود آن فداکاری لشکر الغدیر در میدان های نبرد و بویژه  در عملیات خیبر که این تیپ و جوانان غیور این سرزمین با سختی ها و مشکلات فراوان ایستادند و مبارزه کردند و جنگیدند.

رییس جمهوری ادامه داد: امروز ۱۲ ماه ربیع المولود و روز میلاد پیامبر اعظم الشان اسلام به نقل از برادران اهل سنت و برخی از علمای شیعه مثل مرحوم کلینی و ۱۷ ربیع هم روز مشهور برای میلاد با سعادت رسول خدا و امام صادق است و این هفته هفته اتحاد و وحدت و یگانگی و هفته قرب بیشتر به راه و مسیر پیامبر اسلام است.

وی همچنین زلزله اخیر در آذربایجان شرقی را یادآور شد و با مردم این استان ابراز همدردی کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.