رویترز گزارش داد، در حالی که انتشار سیگنال های ضد و نقیض از مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین موجب شده تا سرمایه گذاران محتاطانه عمل کنند، قیمت طلا امروز افزایش داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۴۶۲ دلار و ۴۶ سنت رسید. در جلسه قبل قیمت فلز زرد به پایین ترین رقم ۳ ماه اخیر رسیده بود. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز به رقم ۱۴۶۳ دلار و ۳۰ سنت رسید.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه گفت، مذاکرات تجاری با چین «بسیار خوب» پیش می رود، اما آمریکا تنها در صورتی با چین توافق خواهد کرد که توافق درستی برای آمریکا به دست بیاید.

لو جیوی، وزیر دارایی سابق چین گفته، هرچند جنگ تجاری ممکن است تا حدودی آرام شود، اما تعارضات گسترده تر بین دو اقتصاد بزرگ جهان ادامه خواهد یافت.

جنگ تجاری موجب بروز آشفتگی در بازارهای مالی و نگرانی از کند شدن رشد اقتصاد جهانی شده که نتیجه آن رشد حدودا ۱۴ درصدی قیمت طلا در سال جاری میلادی بوده است.

آمریکا و چین هفته گذشته توافق کرده بودند که تعرفه های وضع شده علیه کالاهای یکدیگر را به عنوان بخشی از فاز نخست توافق تجاری لغو کنند، اما ترامپ بعدا چنین توافقی را تکذیب کرد.

در همین حال، شاخص قیمت تولید کننده در چین که به عنوان یک شاخص مهم در ارزیابی میزان سوددهی شرکت های چینی به شمار می رود در ماه اکتبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت ۱.۶ درصدی داشت که شدیدترین افت از جولای ۲۰۱۶ تاکنون بود.

ارزش سهام در بازارهای آسیایی روز دوشنبه و به دنبال خوش بینی در مورد مذاکرات با چین افزایش داشت اما همچنان این بلاتکلیفی بر بازار حاکم است که توافق در ماه جاری میلادی امضا خواهد شد یا نه.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.