حسن روحانی روز سه‌شنبه در نشست شورای اداری استان کرمان ضمن تبریک میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) افزود: در سال ۶۴ یک بار در جنگ تحمیلی بعثی‌ها علیه ایران، ۲ هفته نفت ما قطع شد؛ بخاطر این بود خاک بمباران شدیدی شد و این قطعی تا آخر تکرار نشد و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی فرمانده جنگ بودند و آن حادثه باعث شد مسئولان عالی ستاد پدافند را تشکیل دهند و در سایه تلاش همه رزمندگان آن حادثه تکرار نشد.

وی اظهار داشت: کسانی که به بودجه و به اقتصاد کشور آشنا نیستند؛ می‌گویند نفت را می توان بعد به فروش رساند اما منابع بزرگ خدادادی برای استفاده است و درب بستن و قفل کردن هنر نیست.

رئیس جمهوری افزود: در سال ۹۰ و ۹۱ که تحریم به نفت فشار آورد و فروش آن کاهش پیدا کرد و بعد از برجام از یک میلیون بشکه به ۲ میلیون ۸۰۰ تن نفت رسیدم و در سال ۹۴،  ۸۰۰ میلیون دلار خرج کردیم تا چاه‌ها را روی خط بیاوریم و در سال ۹۵ بالاترین فروش را داشتیم و ایران در آن سال  بالاتر رشد اقتصادی را در سطح جهان داشت.

وی با اشاره به اینکه این تلاش و کوشش زمانی که نفت استخراج نمی‌شود دوباره به روی مدار آوردن چاهها برای استخراج سخت است تصریح کرد: امروز وقتی کشور با مشکلات فروش نفت مواجه می‌شود؛ چگونه باید کشور را اداره کنیم و سالانه حدود ۴۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای اداره کشور در خزانه نیاز است و باید به همه خدمات هم پاسخ دهد و یکی از راه‌حل ها در این زمینه نیاز به ریال برای اداره کشور داریم.

دکتر روحانی اظهار داشت: در قرآن کریم آمده که باطل ماندنی نیست و آنچه در این تاریخ می‌ماند؛ حق است و همه آرزوی ما این است که در مسیر حق زندگی کنیم و این توان و امیدی است که خداوند در قرآن کریم به ما وعده داده است.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم در هفته وحدت و همدلی بتوانیم از فضای معنوی این هفته و ماه به خوبی استفاده کنیم اظهار داشت: باید از این فضا برای خدمت به خلق استفاده کنیم و اگر حاصل عمر ما خدمت به مردم و هدایت یک انسان بود برای ما کافی است همانگونه که نبی مکرم اسلام به حضرت علی (ع) می فرماید: علی جان اگر بتوانی یک نفر را هدایت کنی؛ کافی است.

رئیس جمهوری با بیان اینکه بسیار مهم است از این فضا به درستی استفاده کرد تصریح کرد: ناامید کردن مردم، تخریب، ریختن آبروی دیگران بسیار آسان است اما آبرویی که رسانه‌ و تریبونی که از یک فرد و یا جمع می برد؛ برگشت آن چگونه امکان‌پذیر است؟

دکتر روحانی ادامه داد: اینکه در میان مردم تشویش اذهان ایجاد و مردم را نسبت به آینده نگران کنیم و به مردم بگویم راهی که شما انتخاب کرده‌اید؛ اشتباه است لذا این استکبار است که یک جمع، گروه و فردی به یک ملت رشید بگوید همه اشتباه می‌کنید و حرف یک جمع کوچک درست است.

وی با بیان اینکه تمام مسیری که قرآن کریم برای ما ترسیم می‌کند؛ درست است گفت: عزت ملی، احقاق حقوق مردم، ایستادگی در برابر دشمنان، وحدت، نشاط مردم، دروغ نگفتن حق است اما تهمت نزدن هم لازم است و در هفته وحدت باید همه دست به دست دهیم.

اخبار تکمیلی متعاقبا منتشر می شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.