میدان نفتی جدیدی در حد فاصل بستان تا امیدیه استان خوزستان کشف شده که حجم ذخایر نفت درجای این میدان بالغ بر ۵۳ میلیارد بشکه اعلام شده است. این میدان از بستان آغاز می‌شود و تا نزدیکی امیدیه ادامه دارد و وسعت آن ۲۴۰۰ کیلومتر مربع است و ۸۰ متر ضخامت دارد.

اعلام کشف این میدان جدید با آماده شدن عربستان سعودی برای عرضه اولیه عمومی سهام شرکت نفتی آرامکو همزمان شده است.

وب سایت مارکت رئالیست در گزارشی با اشاره به این موضوع، مدعی شده است اعلام خبر کشف میدان نفتی از سوی ایران ممکن است تاثیر منفی روی قیمتهای نفت بگذارد و با پایین بردن قیمتهای نفت، ارزش گذاری شرکت آرامکوی سعودی را کمتر کند. این در حالی است که صادرات نفت ایران تحت تحریمهای آمریکا قرار دارد.

طبق گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، بانکداران ارزش شرکت آرامکو را ۱.۳ تا ۱.۷ تریلیون دلار برآورد کرده‌اند در حالی که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی با هدف گذاری ارزش دو تریلیون دلاری، خواهان کسب ۱۰۰ میلیارد دلار از فروش پنج درصد از سهام آرامکو برای تامین هزینه‌های برنامه توسعه اقتصادی "افق ۲۰۳۰" شامل ساخت شهر روباتیک عظیم NEOM در ساحل دریای سرخ است. عرضه سهام آرامکو در سه سال گذشته چندین بار بر سر پیچیدگی آماده سازی فاینانس و عملیاتش که مدتها محرمانه نگه داشته شده بود، به تاخیر افتاد و در حالی که محمد بن سلمان تمایل داشت معامله سهام آرامکو علاوه بر بازار داخلی، در یک بازار سهام برجسته‌تر انجام گیرد. به نظر می‌رسد فعلا چنین برنامه‌ای از دستور خارج شده است.

قیمتهای نفت که هفته گذشته تحت تاثیر خوش‌بینی به احتمال کاهش بیشتر تولید از سوی اوپک پلاس رشد کرده بودند، در معاملات روز سه شنبه تحت تاثیر افزایش تولید نفت عربستان سعودی و ابهامات پیرامون توافق تجاری آمریکا و چین برای دومین روز متوالی کاهش پیدا کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.