محمد حسین صوفی، بازرس و عضو شورای عالی هلال‌احمر در پاسخ به این پرسش که «با توجه به اینکه جلسه شورای عالی هلال‌احمر تشکیل نشده است و زمان برگزاری مجمع عمومی را این شورا برگزار می‌کند، برگزاری مجمع عمومی هلال احمر بدون هماهنگی شورای عالی هلال‌احمر  قانونی است؟»، اظهار داشت: بنده یک روز بعد از اینکه متوجه شدم دعوتنامه‌ها به استان‌ها ارسال شده که نامه‌ای به دبیرکل نوشته و چند دلیل آوردم که تشکیل جلسه مجمع به این شکل قانونی نیست؛ از جمله عدم زمان و مکان آن در شورای عالی با عجله و در کمتر از ۱۰ روز اطلاع رسانی شده و موارد دیگر و خواستار تعویق زمان آن شدم.

وی افزود: اکثریت اعضای منتخب شورای عالی هلال‌احمر و نیز نوبخت، اعلام کرده‌ایم که تداوم مدیریت پیوندی در جمعیت به صلاح نیست و این موسسه غیردولتی عام المنفعه، نیاز به مدیریتی با صلاحیت و کفایت و سلامت در  شأن این نهاد بین المللی می‌خواهد تا جمعیت سامان یافته و از این وضعیت خارج شود .

عضو شورای عالی هلال‌احمر اضافه کرد: بنده و سایر اعضای منتخب شورا، هیچ کدام  مشکل شخصی با علی‌ اصغر پیوندی نداریم و دغدغه ما جمعیت هلال احمر است .

صوفی بیان داشت: بنده در جایگاه بازرسی و سایر اعضای شورا به دلیل تدوام وضعیت موجود اعلام کردیم؛ چون آثاری از نظر مدیریتی و جریانات مالی و غیره از اصلاح نمی‌بینیم. فقط در جلسه شورا  با مسئولیت دبیرکل حاضر خواهیم شد تا امورات جمعیت معطل نشود.

وی ادامه داد:  از  ریاست  جمهور نیز درخواست کردیم اجازه دهد دو نفر حائز صلاحیت لازم را به وی معرفی کنیم تا سکاندار این موسسه مردمی بین‌المللی باشد و منتظر پاسخ رئیس جمهور هستیم.

 عضو شورای عالی هلال احمر در پاسخ به این پرسش که « پرونده تخلفات علی‌اصغر پیوندی در چه مرحله‌ای قرار دارد و آیا اعداد اعلام شده همین مقدار است؟»، تصریح کرد: این قضیه تخلفات مربوط به مدیریت سابق وی در دانشگاه شهید بهشتی است؛ در باره هلال احمر موضوعات دیگری است که باید در مراجع ذیصلاح رسیدگی و در صورت وقوع  و اثبات اعلام شود.

صوفی درباره دلیل مخالفت با تشکیل جلسه  مجمع، متذکر شد: ما امانتدار جمعیت هستیم و وظیفه حراست از آن را داریم و در این شرایط بحرانی و با این اضطرار این جلسه به صلاح جمعیت نیست.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا مشخص نیست جلسه شورای عالی هلال‌احمر چه زمانی برگزار می‌شود؟» بیان داشت: ما سعی می‌کنیم در کوتاه مدت خودمان درخواست کنیم تا این جلسه در دفتر دبیرکل و با مدیریت وی و بدون حضور علی‌اصغر پیوندی تشکیل شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.