به گزارش روزنامه مسکو تایمز ولادیمیر پوتین در خصوص سرنوشت سرباز سابق اسرائیلی که به جرم حمل مواد مخدر در روسیه زندانی است، باز هم نتانیاهو را دست خالی به خانه فرستاد.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور روسیه همواره از پاسخ به درخواست‌های مکرر بنیامین نتانیاهو- که اکنون در اسرائیل تحت فشار قرار دارد- برای آزادی نعما ایساکار ۲۶ ساله، عضو سابق اسرائیل، سر باز زده است. ایساکار به اتهام حمل مقداری حشیش در یکی از فرودگاه‌های مسکو بازداشت شد و پس از محاکمه، به هفت سال و شش ماه حبس محکوم شد. وی که برای انجام یک دوره آموزشی به هند سفر کرده بود، در راه بازگشت به تل آویو، در مسکو بازداشت شد.

در حالی که نتانیاهو در تلاش است نخست‌وزیری ۱۳ ساله خود را تمدید کند و از اتهامات فساد در امان بماند، ماجرای ایساکار در اسرائیل به موضوعی بسیار جنجالی تبدیل شده است. پس از شکست نتانیاهو در ایجاد کابینه ائتلافی در پی انتخابات ماه سپتامبر، هم اکنون رقیب میانه‌گرای او، «بنی گانتس» تا پایان ماه جاری فرصت دارد کابینه خود را تشکیل دهد.

در شرایطی که نتانیاهو برای حمایت از حزب خود به سوچی سفر کرد تا آزادی ایساکار را خواستار شود، پوتین می‌توانست چند روز قبل از برگزاری انتخابات، کمک بزرگی به وی برای پیشی گرفتن از رقبا کند، اما پوتین نتانیاهو را پس از سه ساعت انتظار، دست خالی به خانه فرستاد.

بنابر اعلام منابع آگاه از امور داخلی کرملین، پوتین شخصا درباره سرنوشت ایساکار تصمیم گیری خواهد کرد، اما این تصمیم پس از شکست سدی اتخاذ خواهد شد که در اسرائیل ایجاد شده است؛ شرایطی که ممکن است مستلزم برگزاری انتخاباتی دیگر در ماه ژانویه باشد. به گفته این افراد، در شرایطی که نتانیاهو دچار بی‌ثباتی سیاسی شده است، پوتین نمی‌خواهد به او هدیه دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.