خبرگزاری رسمی امارات (وام) شامگاه چهارشنبه (۲۲ آبان) خبر داد که گروهبان «طارق حسین البلوشی» در جببه نجران عربستان سعودی با آتش نیروهای یمنی کشته شده است.

فرماندهی کل نیروهای مسلح امارات طی بیانیه‌ای گفته است این نظامی اماراتی به هنگام انجام مأموریت خود در قالب ائتلاف سعودی موسوم به «بازگشت امید» کشته شده است.

رسانه‌های عربستان سعودی نیز همزمان از کشته شدن ۲ تن از نیروهای خود در مرز این کشور با یمن خبر داد.

عربستان سعودی به همراه چند کشور عربی از جمله امارات از ابتدای سال ۹۴ برای بازگرداندن آنچه آن را «دولت قانونی» (دولت مستعفی منصور هادی) می‌دانند، علیه یمن و انقلاب این کشور اعلان جنگ کردند.

این جنگ همانگونه که ائتلاف مذکور می‌گفت ظرف چند هفته بساط انقلاب یمن و انصارالله را برخواهید چید، وارد پنجمین سال خود شده و بنا به گزارش آسوشیتدپرس ۹۱ هزار و ۶۰۰ کشته برجای گذاشته است؛ امری که وجه امارات و عربستان را تخریب کرده است.

گذشته از این، ائتلاف متجاوز به یمن در صحنه میدانی دستاوردهای قابل ذکری نداشته و برای سرپوشش گذاشتن به ناتوانی نیروهای خود از ارتش‌های اجاره‌ای استمداد کرده و تنها از سودان بیش از ۳۰ هزار نظامی اجیر کرده است. این نیروها علاوه بر حضور در خط مقدم درگیری‌ها وظیفه حفاظت از مرزهای جنوبی عبستان را نیز برعهده دارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.