به گزارش رویترز، پمپئو روز پنجشنبه در افتتاحیه نشست وزرای خارجه کشورهای ائتلاف بین‌المللی علیه داعش در واشنگتن با اشاره به گسترش تهدیدهای این گروه تروریستی در کشورهای دیگری غیر از عراق و سوریه گفت که این ائتلاف بین‌المللی باید بر غرب آفریقا و منطقه ساحل ان تمرکز کند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین تاکید کرد: اعضای ائتلاف باید هزاران تروریست خارجی را که در بازداشت هستند، تحویل بگیرند و آنها را به دلیل قساوت‌هایی که مرتکب شده‌اند، پاسخگو کنند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا به رهبری ائتلاف ضدداعش ادامه خواهد داد، افزود: ایالات متحده به رهبری این ائتلاف و دنیا در این موضوع مهم امنیتی ادامه می‌دهد.

آمریکا ماه گذشته میلادی اعلام کرد که «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش را در سوریه کشته است. این در حالی است که حدود ده‌ها هزار نفر از اعضای داعش و خانواده‌های آنها در اردوگاه‌ها و زندان‌هایی هستند که متحدان کُرد آمریکا در سوریه کنترل آنها را در اختیار دارند.

آمریکا کشورهای اروپایی را تحت فشار قرار داده است تا شهروندانی را که به داعش پیوسته‌اند تحویل بگیرند اما اروپایی‌ها تاکنون اقدام قابل توجهی انجام نداده‌اند.

ترکیه که شماری از اعضای داعش را بازداشت کرده است، از روز دوشنبه هفته جاری استرداد این افراد به کشورهایشان را آغاز کرد.

این کشور در نخستین مرحله از اخراج و استرداد داعشی‌ها یک شهروند دانمارکی و یک شهروند آمریکایی را بازگرداند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.