علی‌اصغر جهانگیر با اشاره به عفو و تخفیف مجازات سه هزار و ۵۵۲ نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی به مناسب میلاد پیامبر گراتمی اسلامی (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: به محض ابلاغ عفو اخیر از سوی دفتر ریاست قوه قضائیه که به احتمال بسیار، فردا (شنبه) ۲۵ آبان این کار انجام می‌شود، فرایند مربوطه برای برخورداری محکومان از عفو و تخفیف مجازات، آغاز خواهد شد.

این مقام عالی قضایی افزود: با توجه به اینکه عفو اخیر رهبر انقلاب، مصداق است و معیاری نیست و پیش از این پرونده‌های تک تک این افراد مورد بررسی قرار گرفته، دیگر نیازی به بررسی پرونده آنها وجود ندارد و کار سرعت بیشتری می‌گیرد و افراد به همان نحوی که در لیست عفو و تخفیف مجازات آمده، مشمول برخورداری از نعمت عفو رهبر انقلاب اعم از تخفیف یا آزادی می‌شوند.

جهانگیر یادآور شد: پرونده این افراد ابتدا توسط استان‌ها یک مرتبه بررسی و سپس به کمیسیون عفو مرکزی ارسال شده و در آنجا نیز مجدداً  مورد بررسی قرار گرفته و درباره تک تک افراد، ملاحظات لازم پیش‌بینی شده و خوشبختانه پس از پیشنهاد رئیس قوه قضائیه، رهبر معظم انقلاب با عفو محکومان موافقت کردند.

به گفته رئیس سازمان زندان‌ها، از سه هزار و ۵۵۲ محکومی که مورد عفو و تخفیف مجازات رهبر معظم انقلاب اسلامی گرفتند، عمده افراد، کسانی هستند که از زندان آزاد می‌شوند.

رئیس سازمان زندان‌ها تأکید کرد: سعی می‌کنیم ظرف کمتر از دو الی سه روز، همه افراد مشمول، از نعمت عفو برخوردار شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.