رویترز گزارش داد، براساس گفته شاهدان و فیلمی که توسط حزب اپوزسیون «خواسته مردمی» ونزوئلا منتشر شد، این افراد ناشناس مسلح شامگاه جمعه وارد دفاتر این حزب در کاراکاس شده، به افراد حاضر دستور دادند تا روز زمین بخوابند و به آن‌ها گفتند تا تلفن‌های همراهشان را تحویل دهند.

خوان گوآیدو، رهبر اپوزسیون ونزوئلا که از سوی بیش از ۵۰ کشور به عنوان "رییس‌جمهوری مشروع" ونزوئلا به رسمیت شناخته شده است، این رویداد را اقدام دولت برای ارعاب مردم به منظور تضعیف و کمرنگ کردن اعتراضات برنامه‌ریزی شده روز شنبه دانست.

وی که یکی از اعضای حزب اپوزسیون «خواسته مردمی» ونزوئلا است، در هنگام ورود به ساختمان این دفتر به خبرنگاران گفت: ما به اندازه کافی از این دیکتاتور که مردم ما را تهدید می‌کند کشیده‌ایم به همین خاطر است که روز شنبه به خیابان‌ها می‌رویم. ما به اندازه کافی تهدید شده‌ایم.

یکی از قانونگذاران ونزوئلا که در زمان حمله حضور داشت، گفت: این افراد متعلق به نیروی اقدام ویژه پلیس ملی ونزوئلا موسوم به FAES بودند.

خبرگزاری رویترز در تحقیقی درباره ۲۰ کشته توسط نیروی FAES متوجه شد که تعریف رسمی نیروی پلیس از این کشتارها که آن را دفاع شخصی نیروهای اقدام ویژه می‌داند، با گزارش شاهدان مغایرت دارد. این در حالی است که وزارت اطلاعات ونزوئلا هنوز در این رابطه هیچ اظهارنظری نکرده است.

هم‌زمان با افزایش ناامیدی‌ها نسبت به عدم توانایی برای برکناری مادورو علی‌رغم بحران اقتصادی فلج‌کننده، گوآیدو در حال حاضر امیدوار است تا جان تازه‌ای به این جنبش اپوزسیون ببخشد. مادورو، گوآیدو را به عنوان دست‌نشانده آمریکا محکوم کرده و تاکید دارد که مشکلات ونزوئلا نتیجه تحریم‌های آمریکاست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.