ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران در گفت وگو با ایسنا در پاسخ به سوالی در رابطه با جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در ترور بهاء ابوالعطا، فرمانده برجسته سرایا القدس، شاخه نظامی این جنبش گفت: همانطور که می دانید اسرائیلی ها مرتکب جنایت بزرگی در نوار غزه شدند، سازمان امنیتی رژیم صهیونیستی مدعی است که عملیات ترور ابوالعطا یک عملیات کاری بوده است اما ما معتقدیم که این عملیات سیاسی بوده و رهبران اسرائیل به منظور بهبود وضعیت نتانیاهو در معادله داخلی رژیم صهیونیستی این جنایت را مرتکب شدند.

وی افزود: جنبش جهاد اسلامی پاسخ قوی به این جنایت داد و اجازه نداد که رژیم صهیونیستی و نخست وزیر آن هیچ گونه دستاوردی از این عملیات محقق کند. جنبش جهاد به رژیم صهیونیستی این پیام را رساند که ملت فلسطین با چنین ترورهایی ناامید نخواهد شد و به تمام جنایت های رژیم صهیونیستی پاسخ قوی خو اهد داد. ما تمام مسئولیت این جنایت را بر عهده رژیم صهیونیستی گذاشتیم بنابراین تمام پیامدهای این امر بر عهده این رژیم خواهد بود.

ابوشریف خاطرنشان کرد: جهاد اسلامی این موضوع را با قدرت و به طور حکیمانه اداره کرد و اهداف زیادی را محقق کرد به گونه ای که رژیم صهیونیستی دیگر نمی توانست هیچ گونه اقدامی انجام دهد و منتظر پایان دادن این تنش از سوی جنبش جهاد بود. به نظر من اکنون نوار غزه در وضعیت آرامی قرار دارد اما به اسرائیلی ها این درس را دادیم که نمی توانند در هیچ گونه بازی سیاسی خون مردم فلسطین را به کار گیرند و  خون مردم فلسطین به ابزاری برای بازی های کثیف رژیم صهیونیستی تبدیل نخواهد شد.

نماینده جنبش جهاد در تهران در رابطه با نقش امت اسلامی در حمایت از مساله فلسطین و تاثیر اتحاد کشورهای اسلامی در پیروزی فلسطین گفت: بدون وحدت کلمه و همبستگی عزت امت اسلامی بازنخواهد گشت، همانظور که می بینید اختلافات و شکاف ها منجر به از بین رفتن هیبت امت اسلامی شده و منجر به غارت منابع و ثروت های آن شده است و تنها راه حل مشکلات امت اسلامی وحدت کلمه و همبستگی است.

وی در رابطه با حمایت های جمهوری اسلامی ایران از مساله فلسطین گفت: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی سیاست های ایران به طور کامل عوض شد و از آن پس خودش رهبری مسائل سیاسی، تمدنی و دینی امت اسلامی را برعهده گرفت؛ ایران از تمام مسائل و قضایای امت اسلامی حمایت کرد و در کنار مستضعفان ایستاد و اکنون پروژه بزرگی را برعهده گرفته است تا از طریق وحدت امت اسلامی و بیداری این امت تمام استعمارگران غربی را از بین ببرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.