کیم گای گوان مشاور وزارت خارجه کره شمالی امروز دوشنبه در بیانیه ای در واکنش به توئیت اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره اقدامی فوری برای رسیدن به توافق گفت: پیونگ یانگ تمایل ندارد با نشست‌های بیشتر به ترامپ فرصت رجزخوانی بدهد مگر آنکه امتیازی اساسی در ازای آن دریافت کند.

ترامپ پس از لغو رزمایش هوایی مشترک آمریکا-کره شمالی در حساب توئیتری خود از کیم جونگ اون رهبر کره شمالی خواست تا سریعا اقدام کند و به توافق برسد. وی همچنین بر دیدار بعدی با کیم با آوردن عبارت "به زودی می‌بینمتان" تاکید کرده بود.

اما مشاور وزارت خارجه کره شمالی تاکید کرده موضع پیونگ یانگ این است که آمریکا باید سیاست‌های "خصمانه" را به منظور زنده نگه داشتن مذاکرات کنار بگذارد.

وی افزوده است: با اینکه کره شمالی و ایالات متحده از ژوئن سال گذشته تا کنون سه نشست و دیدارهای متعدد داشته اما پیشرفت قابل توجهی در روابطشان مشاهده نشده و آمریکا فقط سعی در خرید زمان به نفع خود داشته است.

کیم گای گوان تصریح کرد: دیگر علاقه ای به چنین نشست‌هایی که هیچ نفعی برای ما ندارند، نداریم.

رهبر کره شمالی در ماه آوریل اعلام کرد آمریکا تا پایان سال جاری میلادی فرصت دارد تا بسته پیشنهادی قابل قبولی را برای حل مساله هسته ای ارائه کند.

هفته گذشته کیم میونگ-گیل مذاکره کننده ارشد کره شمالی اعلام کرد واشنگتن پیشنهاد کرده دور جدید مذاکرات کاری در ماه آینده میلادی برگزار شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.