اسپوتنیک روسیه گزارش داد، جیمز جفری، فرستاده ویژه آمریکا به سوریه در جلسه شورای امنیت اظهار کرد: آمریکا موضعگیری خود را درباره بازسازی‌ها در سوریه حفظ خواهد کرد و کمک به دمشق در این زمینه تنها زمانی که یک روند سیاسی قابل اطمینان و بدون بازگشت را شاهد باشیم، ممکن خواهد بود.

جفری افزود: براین باوریم که این موضع‌گیری با رویکرد بسیاری از شرکای‌مان در اروپا و خاورمیانه همسو است و ما به صورت جدی برای ادامه این اعمال فشار با آنها همکاری خواهیم کرد.

فرستاده ویژه آمریکا به سوریه در این نشست از جامعه جهانی خواست فشارها بر دولت سوریه را افزایش دهد و مدعی شد "بدون این فشارها اهدافی که در قطعنامه شماره ۲۲۵۴ شورای امنیت تعیین شده‌اند، هرگز محقق نخواهند شد".

در قطعنامه یاد شده که در ۱۸ دسامبر ۲۰۱۵ تصویب شد، از تمامی طرف‌ها در سوریه خواسته شده حملات علیه اهداف غیرنظامی را فورا متوقف کنند. همچنین از اعضای شورای امنیت خواسته شد از تلاش‌ها برای برقراری آتش بس در سوریه حمایت کند.

این مسئول آمریکایی در پایان، نشست کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو در تاریخ سی‌ام اکتبر گذشته را "گامی مثبت" به سوی برقراری صلح در سوریه دانست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.