محسن منصوری در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص اقدامات بنیاد مستضعفان برای رفع سوء تغذیه زنان باردار در مناطق محروم گفت: یکی از طرح‌های اجرا شده از سوی بنیاد مستضعفان  کمک‌رسانی به زنان باردار مناطق محروم است که به دلیل نداشتن بضاعت مالی، دچار سوء تغذیه شده‌اند و به دنبال این مشکل بیش از ۸۰ درصد از نوزادانشان معلول متولد می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه تا کنون حدود ۱ میلیون سبد کالایی به ۸۷ هزار زن باردار در مناطق محروم توزیع شده است، افزود: براساس این طرح هر ماه ۱۴ قلم کالا  به دست این زنان رسانده می‌شود. کالاها از ماه چهارم بارداری تا ماه ششم شیردهی بین این زنان توزیع می شود.

 

رئیس بنیاد علوی با اشاره به نقش این طرح در جلوگیری از معلول زایی زنان باردار در مناطق محروم به دنبال سوء تغذیه توضیح داد: به این ترتیب وزن نوزادان به میزان قابل قبولی می‌رسد و از بروز مشکلات بعدی برای این خانواده‌ها پیشگیری می‌شود. زمانی که در یک خانواده نوزادی معلول متولد می‌شود تنها یک نفر یا حتی یک خانواده دچار مشکل نمی‌شوند، بلکه چندین خانواده آسیب می‌بینند و به کشور نیز هزینه زیادی تحمیل می‌شود.

منصوری با بیان اینکه همزمان با این طرح، بنیاد مستضعفان سرمایه گذاری انسانی می‌کند تا به جای یک نوزاد معلول، یک نوزاد سالم با وزن مناسب متولد شود، تصریح کرد: در این طرح از افرادی که به خانه‌های بهداشت مراجعه می‌کنند، آزمایش‌هایی اخذ می‌شود تا سوء تغذیه فرد احراز شود، سپس توسط همکاران بنیاد مستضعفان بحث بی بضاعت بودن خانواده فرد بررسی می‌شود و در صورت محرز شدن این دو موضوع، این فرد در لیست خانه بهداشت برای درسافت بسته غذایی بنیاد مستضعفان قرار می‌گیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.