در این گزارش آمده است:  خروج آمریکا از شمال سوریه، بنا به گفته «دیوید هوروویتز» از بناینگذاران «تایمز اسراییل»، نگرانی های زیادی را در محافل سیاسی صهیونیستی پدید آورد . «شیمون شیفر» خبرنگار کهنه کار حوزه سیاست خارجی در روزنامه «یدیوت آحارونوت»، به مناسبت «یوم کیپور»، در مقاله ای با عنوان « از پشت خنجرخوردن » می نویسد: « خروج آمریکا از سوریه و تنها گذاشتن متحدان کرد واشنگتن، زنگ خطری برای همه ماست. اسراییل باید پیام صریح این اقدام واشنگتن را گرفته باشد. ترامپ قابل اعتماد نیست و نباید به او دیگر اعتماد کرد ».

«شیفر» در ادامه نوشت: « ایالات متحده، حتی پیشتر، به اسراییل اطلاع نداد که می خواهد از شمال سوریه خارج شود. آمریکا در زمان نبرد یوم کیپور در سال ۱۹۷۳، در حالی که اسراییل در معرض شکست در جنگ بود،از طریق هوا، تسلیحات زیادی به اسراییل رساند و چیزی از این جهت کم نگذاشت ».

همانطوری که پیشتر ذکر شد، نتانیاهو از طریق کوشنر، از تصمیم ترامپ در رابطه با سوریه اطلاع داشته، و اظهارات شیفر در رابطه با عدم اطلاع رژیم صهیونیستی از تصمیم ترامپ ، تجاهل و یا از روی ناآگاهی است.

« مایکل اورن » سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن نیز در مقاله ای در نیویورک تایمز نوشت: « دیگر امیدوار نیست که اگر اسراییل درگیر جنگ جدی (با ایران) شود، آمریکای تحت ریاست جمهوری ترامپ به کمک اسراییل بیاید ».

«اورن» در ادامه می گوید: « با اینکه دولت اوباما با نتانیاهو، به خصوص بر سر توافق هسته ای با ایران اصطکاک شدیدی داشت، اما اوباما در آخرین ملاقاتش با نتانیاهو به او اطمینان داد که اگر اسراییل (با ایران) درگیر جنگ شود، ایالات متحده حتما مداخله خواهد کرد چرا که مردم آمریکا همین انتظار را از رییس جمهورشان دارند ».

«اورن» سپس با ناراحتی می افزاید:  « خیال نمی کنم که امروز، بتوان دیگر روی آمریکا حساب کرد ».

« اوزی اِوِن » از بنیانگذاران تاسیسات هسته ای  دیمونا  در سرزمینهای اشغالی که هنوز از حمله به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان متاثر است، نیز همزمان با خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه در روزنامه هاآرتص نوشت: « ایرانی ها و نیروهای نیابتی آنها نشان داده اند که از صدها کیلومتر آن طرف تر، توانایی هدف قرار دادن اهداف دقیق با موشک های نقطه زن را دارند. باید قبول کنیم که ما در مقابل چنین حملاتی آسیب پذیر هستیم ».

لازم به ذکر است  که فرماندهان ارشد نظامی صهیونیستی اذعان کرده اند که حمله به تاسیسات آرامکو نشان داده که ایرانی ها به ضعفهای سیستم دفاعی سعودی و همچنین سامانه پدافندی پاتریوت واقف هستند و از آن جهت که اسراییل نیز از چنین سامانه ای برخوردار است، باید به فکر راه چاره ای باشند .

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.