به گزارش شبکه خبری «السومریه نیوز»، «صباح الساعدی» رئیس فراکسیون السائرون با برگزاری نشست مطبوعاتی در مجلس عراق اعلام کرد که السائرون پیشتر تقاضای خود برای استیضاح عادل عبدالمهدی را ارائه کرده است ولی هیئت رئیسه پارلمان برای تعیین زمان برگزاری آن وقت کشی می کند.

وی با بیان اینکه استیضاح نخست وزیر عراق شامل پرونده های قتل و دستگیری تظاهرکنندگان در اعتراضات اخیر این کشور می شود، گفت: به تاخیر انداختن جلسه استیضاح عبدالمهدی از سوی هیئت رئیسه پارلمان باعث ادامه دار شدن سرکوب تظاهرکنندگان عراقی می شود.

رئیس فراکسیون السائرون با تاکید بر اینکه این فراکسیون و جریان های همسو با آن هرگز از تصمیم خود برای استیضاح نخست وزیر عراق کوتاه نمی آیند، «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان این کشور را تهدید کرد که در صورت ادامه تاخیر در برگزاری جلسه استیضاح عبدالمهدی، السائرون رفتار دیگری را در پیش خواهد گرفت.

فراکسیون پارلمانی السائرون که مقتدا صدر رهبری معنوی آن را بر عهده دارد از مخالفان جدی عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق برای ماندن وی در قدرت پس از آغاز موج اعتراضات سراسری در این کشور است.

مرحله نخست اعتراضات مردم عراق روز اول اکتبر (۹ مهر ماه) ابتدا با درخواست مبارزه با فساد و انجام اصلاحات اقتصادی و گسترش خدمات عمومی آغاز اما رفته رفته مطالبات سیاسی به آن اضافه شد، به طوری که گروهی از معترضان خواستار اصلاح قانون انتخابات و قانون اساسی شدند و برخی دیگر شعار براندازی دولت را سر دادند.

موج دوم اعتراضات در عراق بار دیگر از ۲۵ اکتبر (سوم آبان) آغاز شد و اکنون تلاش های دولت و دیگر نهادهای مسئول عراقی برای کنترل اوضاع و بهبود وضع معیشیتی مردم ادامه دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.