«سر جیم رتکلیف» که گفته می‌شود بدنبال موفقیت شرکت اینئوس (شرکت پتروشیمی چندملیتی خود)، ثروتی معادل ۲۰ میلیارد پوند در اختیار دارد، پس از به بن‌بست خوردن اقداماتش برای خریداری باشگاه‌های چلسی، نیوکاسل و لیدزیونایتد، سرانجام آگوست سال جاری باشگاه نیس فرانسه را با ۱۱۰ میلیون یورو خریداری کرد.

اما رتکلیف در مصاحبه با دِتایمز، گفت که وی منچستریونایتد را در نظر ندارد زیرا «اینئوس هرگز نمی‌خواهد در شهر یک سرمایه‌گذار کور لقب بگیرد.»

وی در این خصوص اظهار داشت: در حال حاضر نه؛ آنها در دردسر بزرگی هستند و به عنوان تجارت هم پرددرسر خواهند بود؛ آنها در تعیین سرمربی انتخاب درستی نداشتند؛ خریدهای خوبی نکرده‌اند و با خرید بازیکنانی مثل «فرد» پول خود را دور ریخته‌اند.

رتکلیف ادامه داد: تا زمانی که اینجا (نیس) موفق عمل کنیم، به جای دیگری توجه نخواهیم کرد؛ پیش از اینکه چکی با رقمی درشت بنویسید باید راه و روش موفقیت را پیدا کنید و این کار کاملا سختی است؛ یونایتد بعد از رفتن فرگوسن هزینه گزافی کرده اما همواره ضعیف بوده است؛ در واقع ضعیف برای توصیف وضعیت آنها کفایت نمی‌کند؛ آنها به شکلی عجیب ضعیف هستند.

وی افزود: رویکرد ما در این مورد متفاوت است؛ باید تلاش کرد تا از استعدادهای جوان داخلی باشگاه بهره برد؛ برخی از باشگاه‌ها مثل ساوتهمپتون و لیل توانایی خوبی برای این کار دارند اما یونایتد به شدت در این حوزه ضعیف عمل کرده و تقریبا از ریل خارج شده است.

این مرد ثروتمند انگلیسی در ادامه با اشاره به بالا بودن ارزش باشگاه‌های انگلیسی به عنوان یکی از موانع موجود برای خرید این باشگاه‌ها گفت: خیلی زود رقم‌های نجومی مقابل خود می‌بینید و اگرچه این باشگاه‌ها امروزه چنین ارزشی دارند اما هیچکس تاکنون چنین رقم‌هایی پرداخت نکرده است؛ (رومن) آبراموویچ چقدر برای چلسی پرداخت کرد، ۱۰۰ میلیون پوند؟ خانواده گلیزر برای یونایتد چطور، ۵۰۰ میلیون پوند؟ حالا ارزش آنها سه یا چهار میلیارد است اما هیچکس تاکنون چنین رقم هایی را نپرداخته؛ اینئوس همیشه سعی کرده رویکردی منطقی و عقلانی داشته باشد؛ دوست نداریم پول‌مان را هدر دهیم زیرا در غیر این صورت جایگاه فعلی خود را نداشتیم؛ این بخشی از دی‌اِن‌اِی ما است: تلاش برای منطقی خرج کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.