در اطلاعیه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی تصریح شده؛ برای آن دسته از خانوارهایی که درخواست خود را از طریق کد دستوری اعلام کنند، ظرف ۲۴ ساعت کد رهگیری ارسال خواهد شد.

بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شماره تلفن همراه برای ارسال کد دستوری می‌بایست به نام سرپرست خانوار باشد.

در این اطلاعیه افزوده شده است: پس از رسیدگی و بررسی استطاعت مالی فرد متقاضی، اقدام لازم برای واریز وجه مورد نظر انجام خواهد شد.

وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی همچنین تأکید کرده که افراد از هرگونه مراجعه حضوری و تماس تلفنی به وزارتخانه‌ها، دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوطه از جمله وزارت تعاون یا سازمان هدفمندی یارانه ها در استان‌ها و شهرستان‌ها خودداری کنند.

«علی ربیعی» سخنگوی دولت نیز پیش از این تأکید کرده بود که درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین (۲۹ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان) در سه مرحله «دوشنبه ۲۷ آبان، پنجشنبه ۳۰ آبان و شنبه دوم آذر» به واجدین شرایط پرداخت می‌شود.

به گفته سخنگوی دولت، کارگران، بازنشستگان، معلمان، نیروهای تأمین اجتماعی، عشایر و افراد وابسته به صندوق‌ها و حقوق‌ بگیران ثابت مشمول دریافت یارانه نقدی(بسته حمایتی دولت) هستند.  

با انجام دو مرحله قبلی واریز مبلغ بسته حمایتی،‌ سومین مرحله یارانه مربوط به کمک معیشت خانوارها از محل منابع مالی افزایش قیمت بنزین (بسته حمایتی) نیز شنبه شب دوم آذرماه به صورت نقدی برای ۲۰ میلیون خانوار واریز شد.

سازمان برنامه و بودجه درهمین ارتباط و در خصوص مبالغ پرداختی به خانوارهای مشمول نیز اعلام کرده بود که سهم خانوارهای یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانوار دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانوار سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانوار چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانوارهای پنج نفره و بیشتر نیز ۲۰۵ هزار تومان است.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایتی معیشتی نیز روز پنج‌شنبه گذشته به خبرنگار ایرنا گفت: افرادی که پیش از این به دلیل برخوردار بودن و وسع مالی کافی و حضور در سه دهک بالای جامعه، یارانه آنها قطع شده در طرح حمایت معیشتی قرار نمی‌گیرند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.