اظهارات غریب در حالی است که سفارت آمریکا در بیروت هفته گذشته اعلام کرد از تظاهرات لبنانی ها و مطالبات آنان حمایت می کند و در پی آن "جفری فلتمن" سفیر سابق آمریکا در بیروت نیز در کنگره آمکریکا اظهاراتی علیه حزب الله به زبان آورد که موضع گیری شیخ نعیم قاسم دبیر کل حزب الله و نیز "علی دعموش" معاون رئیس شواری اجرایی حزب الله را به دنبال داشت.

شیخ نعیم قاسم در این خصوص اظهار داشت:  فلتمن زمانی که لبنانی‌ها را به انتخاب بین مسیر منتهی به فقر همیشگی یا آسایش احتمالی مخیر می‌کند، زمینه را در برابر راهکارهایی که آمریکا برای نجات می‌خواهد، باز می‌کند و این بر خلاف حقوق ملت لبنان است.

روز گذشته نیز تعدادی از لبنانی ها در اعتراض به اظهارات مداخله جویانه فلتمن در برابر سفارت آمریکا در منطقه "عوکر" در شمال بیروت تجمع کردند.

در این میان غریب امروز دوشنبه در گفتگو با شبکه المیادین نیز از استعفای حریری به خواست آمریکا خبر داد.

وی همچنین با اشاره به مسدود کردن راههای ارتباطی از سوی برخی معترضان گفت: بستن راهها برای انتفاضه سودی ندارد بلکه باید این شیوه را تغییر داده و برای طرح مطالبات به فکر راههای دیگری بود.

غریب تصریح کرد: تا زمانی که دولت فعلی در رأس قدرت است اوضاع سیاسی و اقتصادی در لبنان تغییر نخواهد کرد و انتفاضه کنونی واقعیت جدیدی را در لبنان به وجود آورده است اما مسئولان همچنان منکر این موضوع هستند.

وی با اشاره به دزدی و فساد و به هدر رفتن اموال عمومی گفت: خواسته ما تشکیل دولت انتقالی به دور از از ساختار کنونی است.

اعتراضات لبنانی ها شامگاه پنجشنبه ۲۵ آبان (۱۷اکتبر) آغاز شد و حریری در هفته دوم اعتراضات با اعلام اینکه به بن بست رسیده است، از نخست وزیری استعفا کرد.

همزمان با آغاز اعتراضات مردمی بسیاری از راههای ارتباطی پایتخت و سایر شهرهای لبنان مسدود شد و این وضعیت در فواصل زمانی مختلف ادامه داشته است و هرچند در هفته های گذشته تقریبا تمام راههای ارتباطی بازگشایی شد اما روز گذشته و امروز بار دیگر در مسیرهایی از بیروت به سمت شمال و جنوب راههای ارتباطی مسدود شده و برخوردهایی نیز بین تظاهرکنندگان و کسانی که به بستن راههای معترض شدند، پیش آمد.

مسدود کردن راهها حادثه ساز شد

صبح امروز سنگ پرانی معترضان به سمت یک خودرو در منطقه "الجیه" در راه ارتباطی بیروت به سمت جنوب، موجب شد راننده خودرو تعادل خود را از دست بدهد و به یک تیر برق برخورد کند که در اثر آن دو نفر کشته و تعدادی دیگر نیز زخمی شدند.

انتشار فراخوان "آشوب مدنی" از طریق مسدود کردن راهها در شبکه های اجتماعی لبنان موجب شده تا از دیروز (یکشنبه) مناطقی از "بقاع" و بیروت پایتخت این کشور نیز با مشکل مسدود بودن برخی راههای ارتباطی مواجه شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.