به گزارش تارنمای پلیتیکو، "پیتر آلتمایر" با توجه به تلاش آمریکا برای ممنوع اعلام کردن ورود شبکه نسل پنجم مخابراتی چین در آلمان گفت: ما در یک دنیا آزاد زندگی می کنیم و من به هیچ وجه کشورهایی مانند آمریکا را که به قانون احترام نمی گذارند با کشورهایی که در آنجا دموکراسی و احترام به قانون رعایت می شود، یکی نمی دانم.

آلتمایر با یاد آوری در مورد تلاش آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) برای جاسوسی از آلمان و استراق سمع تماس های تلفتی آنگلا مرکل گفت: دولت آمریکا قابل اعتماد و مطئمن نیست.  

وزیر اقتصاد آلمان در ادامه افزود: ما بعد از افشای جاسوسی آمریکا از آلمان تحریمهایی را علیه این کشور اعمال نکردیم.

وی با توجه به تصویب قانون نظارت بر شرکت های مخابراتی در آمریکا توسط دولت دونالد ترامپ گفت: مقررات مربوط به مجبور کردن شرکتها به انتشار دادههای خاص که در بسیاری از کشورها هم اکنون اجرا می شود، نباید تصویب شود.

دولت آمریکا در یک سال گذشته انتقادها علیه آلمان را افزایش داده و تهدید کرده است، چنانچه آلمان بودجه دفاعی خود را بالا نبرد، آمریکا سربازان خود را از این کشور خارج می‌کند.

هم‌اکنون بیش از ۵۰ هزار سرباز آمریکایی در خاک آلمان مستقر هستند.

امریکا در ژاپن بیشترین سرباز را دارد و آلمان از این نظر بر سکوی دوم ایستاده و در هیچ کشور اروپایی این شمار سرباز آمریکایی حضور ندارند.

ستاد فرماندهی سربازان آمریکایی مستقر در اروپا و آفریقا در آلمان قرار دارد. مهمترین پایگاه هوایی آمریکا در رامشتاین است و یکی از بزرگترین میدان‌های مشق ارتش این کشور در اروپا در گرافن‌وور (ایالت بایرن) قرار دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.