روزنامه صهیونیستی جروزالم  پست نوشت: دادگاهی در فلوریدا مدعی شده است که ایلهان عمر عضو مسلمان و دموکرات کنگره آمریکا توسط یک دولت خارجی استخدام شده است ، وجوهی را از دولت خارجی دریافت کرده و اطلاعات حساس را از طریق واسطه ها به ایران منتقل می کند.

این ادعاها در هنگام ادای شهادت آلن بندر، یک تاجر کانادایی کویتی الاصل که در محاکمه شیخ خالد بن حمد آل ثانی برادر امیر قطر شواهد و مدارکی در دست داشت ، مطرح شد. 

بندر در تماسی ویدئویی از تورنتو ، به دادسرای ناحیه فلوریدا گفت که با محمد بن احمد بن عبدالله المسند وزیر امور امیر قطر و دو مقام ارشد قطر دیدار کرده است و این سه مقام به او گفته اند: اگر این پول ما نبود ، ایلهان عمر فقط یک پناهنده سیاه سومالیایی در آمریکا بود که دلخوش به جمع آوری اعانه از میزهای رستوران ها در آخر هفته بود.

بندر شهادت داد که مقامات قطری از او خواسته اند سیاستمداران و روزنامه نگاران آمریکایی را به عنوان عوامل قطر استخدام کند و وقتی او مخالفت خود را اعلام کرد ، به او گفته شد که به چندین شخصیت برجسته قبلاً در این رابطه دستمزد پرداخت شده است. آنها ایلهان عمر نماینده کنگره آمریکا را به عنوان "جواهر یک تاج" توصیف کرده اند.

او گفت: قطر قبل از آنکه ایلهان عمر به فکر رسیدن به مقامی دولتی باشد، او را از همان راه استخدام کرد. آنها او را برای این کار تربیت کردند و منابع مالی را در اختیار وی قرار دادند. آنها این کار را حتی تا قبل از اینکه وی علاقه ای از خود برای ورود به سیاست نشان دهد،انجام دادند. آنها او را متقاعد کردند. 

سخنان این فرد نشان می دهد که ایلهان عمر در دیدار سال ۲۰۱۷ با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه بیعت کرد. در آن زمان او یک نماینده جوان در ایالت مینه سوتا بود.

گفته می شود عمر همچنین اطلاعاتی را به قطر منتقل کرده بود که متعاقباً به ایران تحویل داده شد و به طور فعال در ارتباط با سایر سیاستمداران آمریکایی نیز به همین ترتیب برای قطر کار کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.