تنش های ایجاد شده میان فرانسه و آلمان در خصوص اظهارات «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه، مبنی بر اینکه ناتو دچار مرگ مغزی شده است، همچنان ادامه دارد. 

در همین رابطه اسپوتنیک گزارش داده که «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان در واکنشی جدید به اظهارات ماکرون عنوان داشته که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) همچنان زنده است. با دلیل و استدلال می‌توان گفت که ناتو زنده است.

پیش از این نیز آلمان به شدت به اظهارات ماکرون درباره ناتو واکنش نشان داده بود. نقطه آغاز اختلافات مصاحبه امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه با نشریه «اکونومیست» و به کار گیری عبارت معروف «مرگ مغزی ناتو» در تاریخ ۷ نوامبر (۱۶ آبان) بود. 

در همین رابطه روزنامه نیویورک تایمز از مشاجره مرکل و ماکرون خبر داده و نوشته است: صدر اعظم آلمان در واکنش به اظهارات رئیس جمهور فرانسه گفته است:  میل شما به اینکه سیاست خلاف جریان حاکم را در پیش بگیرید، درک می‌کنم. اما از اینکه مدام تکه‌های شکسته را کنار هم جمع کنم، خسته شده‌ام. بارها و بارها، من باید فنجان‌هایی را که شما می‌شکنی سرهم کنم و به هم بچسبانم، تا بتوانیم بنشینیم و با هم یک فنجان چای بنوشیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.