علیرضا قنادان درباره ارائه وام ۵۰میلیونی به تاکسیران‌ها برای تعویض خودرو اظهار کرد: تلاش کرده‌ایم شرایطی فراهم کنیم که تاکسیران‌ها بتوانند خودروی خود را با هزینه کمتر نسبت به گذشته نوسازی کنند.

وی ادامه داد: در گذشته وام‌های ۲۰میلیون تومانی داده می‌شد که نرخ سود آنها ۱۶درصد بود؛ البته آن زمان قیمت خودرو نیز حدود ۳۳میلیون بود، ولی در حال حاضر قیمت خودروی پژو ۶۴میلیون تومان یعنی حدود دو برابر شده است؛ بنابراین تلاش کردیم از منابع شهرداری (منابع حاصل از اجرای طرح ترافیک) به تاکسیران‌ها وام بپردازیم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: وامی که ابتدا طراحی شده بود ۴۰میلیون تومان با بهره ۴درصد بود، ولی در حال حاضر آن را به ۵۰میلیون تومان افزایش داده‌ایم؛ بدین ترتیب بخش قابل توجهی از قیمت خودرو پوشش داده می‌شود. بازپرداخت آن نیز ماهانه کمتر از یک میلیون تومان است، البته تاکسیران‌ها می‌توانند از وام ۴۰میلیونی نیز استفاده کنند که بازپرداخت آن حدود ۷۰۰هزار تومان است.

وی افزود: نکته مثبتی که در این زمینه وجود دارد این است که اگر فردی بخواهد از بانک چنین وامی دریافت کنند، باید دو ضامن رسمی و گواهی کسر از حقوق داشته باشند؛ اما شرایطی که برای تاکسیران‌ها در نظر گرفته‌ایم اینگونه نیست. از تاکسیران یک‌ فقره چک دریافت و خودرو به‌عنوان ضمانت در نظر گرفته می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.